רשות הבריאות של בלגיה קראה היום (שלישי) לאסור על טיסות לילה לשדה התעופה בבריסל וממנו כדי להגן על כ-160,000 תושבים מפני הרעש. מועצת הבריאות הבכירה של בלגיה הצביעה על מספר סיכונים כתוצאה מרעש מוגזם, כולל הפרעות שינה, קשיי למידה אצל ילדים, לחץ דם גבוה ודיכאון.
שר הבריאות הבלגי פרנק ונדנברוק בירך על המלצת הגוף. "אין עתיד לפעילויות לילה בשדה תעופה באזור הצפוף הזה", אמר. "לכן אני בעד צמצום הדרגתי, ריאלי אך שיטתי בטיסות הלילה, ראשית על ידי הפסקת טיסות המטוסים הכי רועשים". החברה המפעילה את נמל התעופה של בריסל התעקשה שתנועה אווירית בשעות הלילה חשובה, במיוחד עבור מטענים והובלה של "סחורות קריטיות, כמו מוצרים פרמצבטיים".
בהמלצתה, המועצה הצביעה על נתונים משנת 2019 – לפני מגיפת הקורונה – כדי לציין שהיו כ-27,000 טיסות בין השעות 23:00 בצהריים ל-7:00 בבוקר, המהוות יותר מ-11 אחוזים מהסך הכולל באותה שנה. כ-163,000 תושבים נחשפו לרעש המטוסים שמגיעה למעלה מ-45 דציבלים.

ארגון הבריאות העולמי "המליץ בחום" להפחית את החשיפה לרעש שמעל ל-40 דציבלים בגלל ההשפעה השלילית על הבריאות. גורמים בממשלה הבלגית ציטטו מחקר על ילדי בית ספר יסודי גרמני, שמצא שרעש מטוסים ליד נמל התעופה של פרנקפורט פגע ביכולתם של ילדים ללמוד לקרוא. בית המשפט העליון בגרמניה אסר בשנת 2011 על טיסות בין השעות 23:00 ל-5:00 לפנות בוקר, פסק שעדיין תקף, למעט במקרה של מזג אוויר קיצוני או בעיות ביטחוניות.
20 עד 25 מיליון נוסעים בממוצע עוברים דרך שדה התעופה של בריסל מדי שנה בעשור האחרון, למעט במהלך 2020 ו-2021 בגלל מגפת הקורונה. נמל התעופה בבריסל מסר כי הוא אחד המעסיקים העיקריים באזור הפלמי של בלגיה, לצד נמל אנטוורפן. פעילות ההובלה בנמל התעופה, המהווה 50 אחוזים מטיסות הלילה כיום, "מייצגת 7,000 מקומות עבודה", לפי החברה המפעילה את נמל התעופה.