מספר היהודים הישראלים שפקדו את הר הבית בשנה האזרחית החולפת – שנה לא פשוטה שבמהלכה נרצחו שני שוטרים בהר, והתקיימו מהומות אסלאמיות סביבו – היה גדול יותר מפי שניים מזה של 2016. ככל הנראה לראשונה מאז 1967 עלו השנה להר יותר מ־30 אלף יהודים. בשנים האחרונות נרשם גידול משמעותי בעלייה היהודית להר: בשנת 2017 עלו להר פי יותר מחמישה יהודים מאשר בשנת 2009 (5,658 לעומת 30,219).
אמנם מספר התיירים המבקרים בהר גבוה הרבה יותר ממספרם של היהודים הפוקדים את המקום הקדוש, אולם באשר לתיירים לא נצפה גידול יוצא דופן כמו אצל היהודים. עם זאת, לאחר שבמשך חמש שנים רצופות נרשמה ירידה חדה במספר התיירים המבקרים בהר, בשנתיים האחרונות נתוני כניסת התיירים למתחם חווים התאוששות. זו נובעת משיפור היחס כלפי המבקרים בהר לאחר הוצאת המורביטאת, המורביטון והפלג הצפוני של התנועה האסלאמית מההר ומחוץ לחוק, כמו גם מהשקעה רבה יותר מצד המשטרה ביחס למבקרים בכניסה.
ההבדל העצום בין נתוני העלייה של תיירים לאלו של יהודי ישראל – לרעת העולים היהודים – משקף בעיקר את ההגבלות הקשות שעוד מוטלות על שומרי מצוות במתחם המקודש ובמבואותיו.
משטרת ישראל אינה מונה את מספר המוסלמים המגיעים להר, בין השאר משום שאלו נכנסים אליו דרך תשעה שערים שונים. מנגד, מי שאינם מוסלמים מורשים להגיע להר דרך שער אחד בלבד – שער המוגרבים־הלל. ההר פתוח לכניסת מוסלמים במשך כל שבעת ימי השבוע במשך כל שעות היממה, לעומת כארבע שעות וחצי ביום במשך חמישה ימים בשבוע בלבד ליהודים ולתיירים. כל זאת, ללא ימים קדושים למוסלמים, שבהם ההר נסגר בפני מי שאינם בני דת זו.
הנתונים נמסרו ממשטרת ישראל.