
“אחת הדרכים להשיק או לקדם מותג היא באמצעות אקססוריז, אריזות ומדבקות, חומרים שיווקיים בעלי שפה ויזואלית וערכית אחידה. באמצעות חומרי דפוס איכותיים יכול המשווק לייחס למותג ערכים חיוביים, כמו איכות, קיימות, יוקרה, הנאה או תמורה טובה להשקעה. כאשר המותג תופס את עיני קהל הלקוחות הפוטנציאלים ונוצר סביבו באז כך יתגלגל שמו בחוגים המתאימים והמותג יהיה מבוקש” אומר לנו מעצב מקצועי מדפוס פאר פרינט, מומחים בייצור אריזות קרטון – למעבר לאתר >>> .
חברות רבות בתחום הקוסמטיקה, פארמה, מזון, יינות ומשקאות אלכוהוליים אחרים ועוד הבינו כי לאריזות יש חשיבות רבה באסטרטגיה השיווקית של העסק. משאבים רבים מושקעים בתכנון ועיצוב אריזות קרטון לצרכים השונים, זה כולל התאמה לסגנון קהל היעד, לאופי המוצר והוייב שרוצים לשדר, תוך שמירה על חזון החברה והערכי המותג.
בעבר רק מותגי יוקרה ופרימיום היו פורצים את הגבולות השיווקיים ומייצרים מוצרי קד”ם ומעטפת מיתוגית מושקעת, אך היום, עם התפתחות הדפוס והוזלת העלויות של המוצרים וחומרי הגלם, כל מותג שמכבד את עצמו משיק אריזות קרטון, מדבקות ועטיפות מעוצבות.
לאריזה יש משמעות אדירה הן בהגנה על המוצר הפנימי והן בהגנה על שם המותג. אריזה צריכה להיות יפה ומושכת את העין, מעוצבת בצורה ייחודית ויצירתית ומציגה במדויק את ערכיו. הציפייה היא שכאשר לקוח עומד לבחור מבין כל המתחרים, שהאריזה היא שתעזור לו להחליט, אריזה ש”מדברת” אל הלקוח, מקרינה לו אמינות, איכות ויוקרה, שיש לו על מי לסמוך והוא חייב להושיט יד ולאחוז בה. בנוסף האריזה צריכה להיות חזקה, פרקטית ואיכותית שתשמור על המוצר עד לשימוש הלקוח הסופי.
שימוש באריזות קרטון מותאמים לקהל היעד זה אחד הדברים הבסיסיים במיתוג נכון. אריזות קרטון מעוצבים בצורה מיוחדת, עם הומור וקריצה, או מראה קלאסי מלא שיק, מעצבים הנעזרים בפלטת הצבעים בהתאם לערכי המותג ולפסיכולוגיה שיווקית. לכל צבע יש משמעות, כך גם לכל ניואנס באריזה, לאופן הפתיחה והסגירה, הכל צריך להילקח בחשבון לרבות חומרי הגלם. כיום, ניתן לייצר אריזות קרטון יוקרתיות מפולימרים גמישים או קרטון איכותי, אריזות קרטון ירוקות מחומרים מתכלים, אריזה שהופכת למוצר נלווה ועוד שלל רעיונות והמצאות.
בנוסף לנראות ועמידות האריזה חשוב להקפיד גם בפינישים, כמו תוכן שמצוין על האריזה, בין אם מדובר על מוצר אכיל המפרט את הרכיבים, הערכים התזונתיים ומשקלם, או בין אם מדובר על מוצר קוסמטיקה המפרט את מרכיביו, אפשר לגוון ולהוסיף ערך רב באמצעות יצירה של דיאלוג עם הלקוח. על האריזה ניתן להוסיף מסרים, סלוגן קליט, או כל רעיון שיווקי אחר שמתאים לערכי המותג ולקהל.
מה שנכון לגבי אריזות קרטון בהחלט תופס גם בנוגע לתוויות ומדבקות של מוצרים. בין אם מדובר על תוויות למוצרי מזון, בקבוקי יין או קוסמטיקה, למדבקות יש תפקיד מהותי בבנייה ושימור המותג. ככל שהמדבקות יהיו יפות ואיכותיות יותר, עשויות מחומרי גלם משובחים שאינם יורדים או נשחקים, כך ישמר בעיני הלקוחות ערך המותג והם ישובו לרכוש אותו לאורך זמן.
מי שמבקש להבליט את המותג, בין אם מדובר על אריזה או על תווית, מומלץ שיעשה זאת באמצעות הקפדה על סגנון הדפוס הנבחר ובמיוחד על שימוש בגימורים והשבחות. ישנן דרכים רבות לעשות אפגרייד לאריזה, ניתן להוסיף ציפויי לכה ייחודית, לכת מים מבריקה, מט, פנינה או לכה UV סלקטיבית, למינציה מבריקה, מט וסופט טאץ’ מטאלית, הבלטה עיוורת, הטבעת פויל, שטנצים שונים, חיתוכים מיוחדים ועוד.
מספר טיפים בבחירת בית דפוס, שיטת הדפוס וסוג הקרטון/מדבקה:
בחרו אריזות ומדבקות שמתאימות לאחסון המוצר שלכם, אם המוצר שלכם יאוחסן במקרר או תחת השמש, האריזה חייבת להיות עמידה בקור/חום בהתאם. אם המוצר שלכם יאוחסן במקום רטוב, המדבקות חייבות להיות עמידות במים. אם המוצר שלכם דורש אחסון לטווח ארוך כמו בקבוקי יין, בחרו במדבקות שעמידות לאחסון לתקופה ארוכה.
מומלץ לייצר את האריזות/מדבקות בבית דפוס מומלץ עם ניסיון שמתמחה ומוביל בהדפסת אריזות.
בחרו בית דפוס שמשתמש בטכנולוגיה מתקדמת ופורצת דרך.
בחרו בית דפוס שיש בו צוות מעצבים מקצועיים שמבינים בעיצוב, אופנה וגרפיקה אשר יעצבו את התוצרים שלכם בצורה מקורית והתאמה אישית.
ניתן לייצר את האריזות/תוויות בשיטת דפוס אופסט או בשיטת דפוס דיגיטלי. לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות. בחירת השיטה תלויה במספר גורמים כמו מספר האריזות/מדבקות שאתם מעוניינים לייצר, האם אתם צריכים תהליך וביצוע מהיר, איכות ההדפסה, האם העיצוב אמור להתנות לעיתים קרובות, האם נדרשים שינויים ברגע האחרון, האם יש לכם מקום למלאי ועוד.
כדאי לעצב וגם לייצר את התוויות/אריזות באותו בית דפוס תחת קורת גג אחת כדי למנוע טעויות באינטגרציה.






