עבודת המשווק הדיגיטלי – חשובה לאין שיעור
בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה משמעותית של היקף ההשקעה בשיווק דיגיטלי ברחבי העולם. לראיה, בשנת 2020, נאמד שווי השוק של ענף השיווק הדיגיטלי, בארצות הברית בלבד, בסכום שנאמד במעלה מ- 150 מיליארד דולר.
את התופעה האמורה ניתן לזקוף לזכות יתרונות השיווק הדיגיטלי, ובראשם היותו ממוקד ויעיל באופן משמעותי משאר האפיקים בעבר. אולם, לאור העובדה שהפרקטיקה מעניינת יותר מהתיאוריה, עולה השאלה – איך משווקים בדיגיטל?
אפיקי השיווק בשוק – שניים עיקריים
כתשובה לשאלה לעיל נציג את שני אפיקי השיווק העיקריים, בהם נעזרים משווקים דיגיטליים בימים אלו.
ראשית, עולה אפיק הקידום הממומן. אפיק זה, אשר משמש את בעלי העסקים בעיקר ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש, מאפשרים לשלם בשיטת PPC, אשר מאפשרת לשלם אך ורק בגין אנשים שמצאו דרכם אל האתר.
שנית, עולה אפיק השיווק האורגני. אפיק זה, אשר במקור נקרא Search Engine Optimization (או בקיצור – SEO), נועד לקדם את אתר העסק בתוצאות החיפוש בגוגל, כך שיוצג לגולשים במיקום גבוה ככל הניתן, בעת חיפוש ביטויים מוגדרים.
תוצאות מהירות – הקידום הממומן
ככלל, לזכותו של הקידום הממומן נהוג לזקוף יתרון אחד עיקרי, והוא הטווח עד לקבלת התוצאות. קמפיין ממומן מהווה מעין דחיפת אינפורמציה ללקוחות הגולשים בגוגל, שכן מציג, בעבור קהל מוגדר בהתאם להגדרותיכם, את המוצר או השירות שלכם.
כך, אתם בעצם יורים חיצים רבים, אך לכיוון ממוקד למדי. חלקם, גם אם לא כולם, יפגעו, ומשכך, תגדילו את בסיס הלקוחות בצורה יחסית מהירה.
הסוס המנצח – יתרונות הקידום האורגני
על אף היתרון שתואר לעיל, בנוגע לשיווק ממומן, עולה ומתקבע השיווק האורגני כאפיק השיווק האידאלי, בעבור עסקים רבים, מתוך כמה סיבות שונות.
מעל לכל – השקעה בנכס
רובנו שמענו בתקופה האחרונה על המונח “נכסים דיגיטליים”. למי שלא מכיר, נכס דיגיטלי, בדומה לנכס נדל”ן, הוא נכס אשר מהווה נכס מניב, ומאפשר הגדלת ההכנסות על בסיס קיומו של נכס כלשהו במרחב הדיגיטלי, החל מאתר וכלה בעמוד אינסטגרם.
בהמשך לכך, מהווה השקעה בקידום אורגני השקעה בנכס שלכם. העבודה אשר מבוצעת במסגרת עבודת SEO מחזיקה לאורך זמן, ותמשיך להניב פירות גם לאחר סיום ההתקשרות.
אולם, ככל שמדובר על קמפיין ממומן, הלקוחות מגיעים ככל שמועבר תקציב פרסום, אך בסגירת הברז, נעצרת זרימת הלקוחות.
מחקרי לידים – אורגניים מתעלים על ממומנים
לאחר שדיברנו על השפעות לטווח ארוך, נבחן את ההשפעות לטווח הקצר. בעוד קמפיין ממומן מוביל לשיעור לידים גבוה יותר, לעיתים זו לא האיכות, אלא הכמות.
מחקרים אחרונים בתחום מראים כי לידים, כלומר, לקוחות פוטנציאליים, שהגיעו לאתר באופן אורגני (כלומר, מחיפוש בגוגל ולא ממודעה ממומנת בו), מייצרים תנועה איכותית יותר באתר, מביאים ערך כלכלי גבוהה יותר ואף מסייעים להשלמת מטרות העסק בצורה טובה יותר.
הסטטיסטיקה לא משקרת – התפלגות התוצאות בגוגל
לשם יצירת קידום אורגני טוב ככל הניתן, ההיגיון הבריא מוביל למסקנה כי עלינו להתמקם גבוה ככל הניתן ברשימת העמודים. הסטטיסטיקה לא משקרת, ומעידה גם היא, על חשיבות המקום הראשון בגוגל.
על אף שמחקרים שונים מעידים על מספרים שונים, ככלל, ישנה הסכמה גורפת כי התוצאה הראשונה בגוגל זוכה למעלה מ- 25% מהמחפשים.
במילים אחרות, באם בחרתם ביטוי, אותו מחפשים בגוגל 10,000 פעמים בחודש, קידום איכותי יוכל להוביל לכ- 2,500 כניסות מדי חודש לאתר העסק שלכם. לא שווה?
אז איך מגיעים למקום הראשון בגוגל?
על אף שאין רשימה סדורה של אלמנטים, אשר מביאים אתר למקום הראשון הנכסף בגוגל, ניסוי וטעיה של מקדמי אתרים לאורך שנים, לצד הצהרות מצד גוגל עצמה, הביאו לגיבוש רשימה חלקית של קריטריונים.
ארבעת הקריטריונים החשובים ביותר

אז – מיהם בעלי התפקידים במערכה?
ככל שאנו מדברים על קידום אורגני, העולם נחלק לשני תפקידים. ראשית, עולה מקדם ה- SEO, הוא האדם אשר אמון על פיתוח מערך השיווק האורגני של העסק. תפקידיו העיקריים הם עמידה ביעדים שהוצגו לעיל, המהווים היעדים החשובים ביותר עבור קידום האתר האורגני, ועל רבים נוספים.
לצדו, עולה תפקיד חדש, הוא מפקח ה- SEO. המפקח מהווה גורם אובייקטיבי וחיצוני, אשר נועד לגשר על פערי המידע בין המקדם לבין הלקוח. כך, יוכל לדעת הלקוח שכל פרטי המידע הרלוונטיים מוצגים בפניו, הטובים והרעים גם יחד.
עבודה של חצי שנה בחודשיים – SEO Full Power
כפי שניתן להניח, מפקח ה- SEO מהווה גם אוטוריטה גם בתחום ה- SEO שלעצמו. משכך, המפקח מציע, כחלק משירותיו, אפיק קידום אורגני, אשר משיג יעדים שכיום נעשים ב- 10 חודשים, ב- 6 חודשי קידום בלבד במהלך חודשיים של עבודה רצופה – חיסכון מדהים של 4 חודשי עבודה.
כך, תוכלו להגיע לתוצאות מהירות ככל הניתן, גם בהליך קידום אורגני אשר לדעת כלל הדעות נחשב הליך שיווקי איטי, המתגלה כיעיל יותר.
אז איך זה עובד בפועל?
בממוצע, גוגל בוחנת כל פעולה שאנחנו עושים באתר באופן מלא כ- 4 חודשים לאחר ביצועה. משכך, ככל שעבודה על הקידום האתר נעשית בטפטופים בכל חודש בחודשו, כפי שמרבית החברות בשוק עובדות, עבודה על האתר שתיארך כ- 6 חודשים, תוביל לסריקה מלאה של אותם 6 חודשי עבודה על האתר רק 10 חודשים מאז תחילת העבודה.
על כן העבודה במתכונת SEO Full Power מובילה להשלמת הקידום של החצי שנה הראשונה תוך חודשיים בלבד.
משכך, סיום אינדוקס הפעולות באתר על ידי גוגל יעמוד לכל היותר על חצי שנה כפי ששילמתם מתחילה ולא באיחור של 4 חודשים, כפי שקורה לרוב, מה שאומר שעסק יגיע לשיאו כמעט פי 2 מהר יותר, מאשר באפיק הקידום הרגיל.
על הולדת הרעיון של SEO Full Power
“SEO זה מתמטיקה” מסביר יהונתן כהן, בעלי סוכנות הדיגיטל – “המפקח”. “כאשר הבנתי את זה – האסימון כבר ירד לבד ורק הייתי צריך לחבר את הנקודות השונות כדי לייצר את השיטה.
בסופו של יום ישנם מספר פרמטרים, סוג מסוים של מדד מבחינת גוגל ושאר מנועי החיפוש, שיש לעמוד בהם אם רוצים להגיע לתוצאות ראשונות בגוגל, או במינימום שהאתר יהיה ראוי להן.
על כן אם דואגים לעמוד באותם הפרמטרים תוך חודשיים מהרגע שהתחלנו לקדם את האתר, ולא תוך חצי שנה אם היינו עובדים כמו רוב מקדמי ה- SEO בשוק (בכל חודש בחודשו), ניתן להגיע לתוצאות הרבה יותר מהר מרוב המתחרים בשוק. הנוסחה כאן מאוד פשוטה.
ונכון, ברושם ראשוני או בטווח הקצר, נראה כי השיטה הרבה יותר יקרה מאשר השיטה הרגילה אותה עושים רוב מקדמי ה- SEO בארץ. אך בפועל היא חוסכת 4 חודשים של קידום, ולכן במבט צופה עתיד – מדובר על חיסכון כספי של עשרות אלפי שקלים”.
לשאלות והעמקה בנוסחת הקידום של המפקח לקידום SEO של חצי שנה בחודשיים של עבודה, המשיכו לאתר שלו: https://hamefakeh.co.il.