כל המידע גלוי בפנינו ואנחנו יכולים למצוא כל דבר שאנחנו מתעניינים או חושקים בו תוך מספר שניות בלבד. כאשר אנחנו מחפשים בעלי מקצוע, הדרך הטובה והמהירה ביותר לעשות זאת היא על ידי חיפוש פשוט בגוגל. כיום, כל בעל עסק שרוצה לקבל חשיפה ולקוחות מפרסם את עצמו בגוגל, ובין בעלי העסקים האלו אתם יכולים למצוא גם הרבה מאוד עורכי דין שונים. בין אם אתם מחפשים עורך דין דיני עבודה או עורך דין הוצאה לפועל, תוך מספר שניות תוכלו לקבל עשרות אם לא מאות של מספרי טלפון של עורכי דין שונים. אך איך ניתן לדעת בוודאות שכל עורך דין שמופיע בפנינו הוא אכן המקצועי והנכון ביותר עבורנו?
חשוב להבין את דרכי הפרסום
לפני שנבין את כל דרכי הפרסום של עורכי דין בגוגל, חשוב להבין דבר אחד. שיווק זה דבר מאוד לגיטימי וזאת הדרך המהירה ביותר עבור העורך דין לגייס לקוחות חדשים אל המשרד שלו. אך מנגד זאת, צריך גם לדעת שהם מוציאים תקציבי שיווק מאוד גדולים על מנת להופיע בראש רשימת עורכי הדין שמופיעים. המוח האנושי שלנו ממהר מאוד לקטלג כל דבר שאנחנו רואים ראשון כדבר הטוב ביותר. אך במקרה של פרסום, זה לווא דווקא הדבר הנכון.
פרסום ממומן
ענקית המידע גוגל נותנת אופציה לכל אדם לפרסם לקהל יעד מאוד מסוים וספציפי את השירותים שלו תמורת תשלום שהוא קובע מראש. את המידע הרשת משיגה בזכות הפועלות היום יומיות שאנחנו מבצעים בכל יום. לדוגמה, אם אתם נמצאים כרגע בהליכי גירושין, ואתם מחפשים לקרוא מידע בנושא, ברגע שעורך דין גירושין יעלה פוסט ממומן בגוגל, סביר מאוד להניח שאתם אלו שתראו את זה. דוגמה נוספת, אם אתם בהליך של העברת בעלות על דירה, כאשר עורך דין מקרקעין יפרסם את השירות שלו, אתם אלו שתראו את זה. ב99 אחוז מן המקרים, כאשר אתם מחפשים בעל מקצוע בגוגל, שלושת האתרים הראשונים שתראו הם פוסטים ממומנים של אותו עורך דין, גם בהרבה מאוד מקרים שלושת הפוסטים האחרונים. אפשר להתייחס לזה כמו במערב הפרוע, מי שמלשלם יותר כסף, נמצא בראש העמוד ליותר זמן. האם זה מצביע שהעורך דין הוא הכי מקצועי שיש? לווא דווקא! באותה נשימה זה גם יכול להיות עורך דין שכרגע סיים את הלימודים שלו, והוא רוצה ומנסה להריץ אץ העסק שלו בצורה המהירה ביותר. לכן, אנחנו תמיד נמליץ לכם לעשות חיפוש מקיף על העורך דין ברגע שאתם נכנסים לאתר שלו. תבדקו את חשבון הפייסבוק, חשבון האינסטגרם, ותחפשו כמה שיותר אזכורים שלו ברשתות החברתיות על מנת להבין אם המיקום שלו בגוגל אכן מצדיק את המוניטין והמקצועיות שלו.
פרסום בפורטלים
למי שלא מכיר את המונח, פורטל זהו למעשה אתר אשר מכיל בתוכו מאות אם לא אלפי בעלי עסקים מאותה הנישה אשר משלמים סכום חודשי קבוע (ריטיינר בשפה המקצועית) על מנת להופיע באתר. כיום, אפשר למצוא פורטל לכל נישה כמעט שקיימת במדינת ישראל, ובעולם עריכת הדין, זה אחת מהדרכים הפופולריות ביותר לפרסום העסק. בין אם אתם מחפשים עורך דין פשיטות רגל, עורך דין נדל”ן, עורך דין נזיקין ואפילו עורך דין דיני משפחה, אתם יכולים להיות רגועים, זה שם. אחת הבעיות המרכזיות שפורטלים מייצרים חופפת לבעיה של הפרסום הממומן. אין באמת שקיפות, אין באמת יכולת לאדם לדעת האם העורך דין שמופיע לו כרגע מול הפנים במקומות הראשונים הוא שם בגלל המקצועיות שלו, או בגלל שהוא שילם כמה מאות שקלים (לפעמים יותר מן האחרים). אפשר גם להגיד שחלק לא מבוטל מן הפורטלים הם “פרוצים”. למעשה אתה או את שכרגע קוראים את המאמר הזה, יכולים מחר להירשם לפורטל ולהגיד לכאורה שאתם עורכי דין, ובתמורת תשלום מסוים, להופיע באתר. לכן, גם כאן אנחנו נמליץ לכם לעשות מחקר על כל עורך דין שאתם מוצאים דרך הפורטלים. בצעו עליו מחקר בכל החשבונות השונים שלו ברשתות החברתיות, ותחפשו כמה שיותר אזכורים מלקוחות קודמים של אותו עורך דין. תזכרו תמיד! הלקוחות של בעל העסק הם המראה הטובה ביותר עבור השירות שלו.
קידום אורגני בגוגל
אפשר לקרוא לזה הגביע הקדוש של כל בעל עסק. כל בעל עסק במדינת ישראל רוצה להיות במקומות הראשונים של גוגל ללא השקעה בתקציב ממומן. אך זהו דבר מאוד לא קל ופשוט. האלגוריתם של גוגל משתנה כל הזמן ועל מנת להביא את האתר של בעל העסק למקומות הראשונים עליו להשקיע ולבצע הרבה מאוד פעולות במשך הרבה חודשים ואפילו שנים עד שהוא רואה את האתר שלו מתקדם לאט לאט ומקבל חשיפה. כל אתר שאתם רואים בתחום עריכת הדין בעמודים הראשונים בגוגל, אמור להדליק אצלכם נורה חיובית בראש. זה אמור לאותת לכם שכרגע עומד מולכם בעל עסק רציני, שהשקיע הרבה מאוד זמן (סימן לוותר העסק), השקיע הרבה מאוד כספים (סימן לאיכות העסק) והרבה מאוד אנרגיה (הלך רוח) על מנת להגיע לאן שהוא הגיע. ללא ספק כיום, קידום ממומן בגוגל הוא הדבר הקשה ביותר לעשות, אך הוא אחד הפקטורים שמראים לנו שעומד מולנו בעל עסק אמין ומקצועי.
מתעוררת בעיה מאוד ספציפית
כמו שכבר הבנתם מן הפסקה הקודמת, לקדם את האתר בגוגל זה דבר לא פשוט בכלל. אפשר אפילו להגיד שאין יותר מידי מבחר של עורכי דין שונים. האם זה בגלל שהם לא מבינים את חשיבות הקידום? האם זה בגלל שהם לא מוכנים להשקיע תקציבים כאלה? או שאולי הם לא מודעים לכך? אין לנו את התשובה המדויקת עבור השאלה הזאת, אנחנו רק יודעים שכאשר לאדם יש בעיה מאוד ספציפית שהוא זקוק בה לעזרה, ישנו סיכוי סביר מאוד שהקידום האורגני לא יביא לו את התשובה שהוא מחפש.
למרות הכול החיפושים שלנו נמשכו
ידענו שחייבים להיות לפחות כמה אתרים שמקודמים אורגנית בגוגל שיכולים לתת לנו פתרון אמיתי לבעיה של מציאת עורך דין בגוגל. האמת, החיפוש שלנו לא לקח יותר משלוש דקות. בהרבה מאוד מהביטויים שחיפשנו בגוגל, נתקלנו באתר שקורא לעצמו “המלאך השומר”. המלאך השומר הינו משתמש בקידום ממומן על מנת לקדם את עצמו, זה גם לא פורטל של עורכי דין שמכיל בתוכו הרבה מאוד בעלי מקצוע, והמלאך השומר הוא גם לא אתר של עורך דין ספציפי.
מה כל כך מיוחד במלאך השומר?
המלאך השומר הוא למעשה אתר מהפכני שעושה את כל העבודה בשבילך. באתר הזה התהליך עובד בצורה הפוכה. במקום שהמשתמש ייכנס לאתר של עורכי דין, ויצטרך לבחור בין מאות לאלפי בעלי מקצוע שונים, באתר ישנו אלגוריתם חכם שמנהל עם המשתמש שיחה קצרה שלא לוקחת יותר מכנה דקות בודדות. האלגוריתם גם מאפשר למשתמש להוסיף מסמכים רלוונטיים על מנת לעזור לו להבין יותר לעומק את עומק הבעיה שאנחנו נמצאים בה. לאחר שהשיחה מסתיימת והפרטים נשלחו בהצלחה, המשתמש מקבל שיחה מעורך דין מומחה תוך זמן קצר לאחר שהתעדכן כבר בפרטי המקרה.
החלטנו לבדוק את זה יותר לעומק
על מנת להיות בטוחים במאה אחוז שהאלגוריתם באמת מבצע את העבודה שלו, שלחנו שני אנשים שונים, ממקומות שונים בארץ ועם סיפור שונה לחלוטין להשאיר פרטים באתר. במקרה הראשון, א’ השאיר פרטים באתר שהוא מתעניין באיזושהי עסקת נדל”ן, הוא כמובן צירך מסמכים רלוונטיים וכולי. תוך כמה שעות בלבד צלצל אליו עורך דין נחמד בשם נ’ לאחר שהתעדכן בפרטי המקרה. הם ניהלו שיחת היכרות קצרה שבה נ’ מתאר לו ומסביר אילו אופציות עומדות לפניו ואיך אפשר לנהל את הסיטואציה על הצד הטוב ביותר. לאחר שהשיחה הסתיימה, ביצענו תחקיר מקיף על נ’, וגילנו שאכן הוא עורך דין מומחה בתחומו, מקצועי ובעל רפרטואר מרשים מאוד מאחוריו.
המקרה השני
על מנת לוודא שיד המזל לא לקחה פה חלק, שלחנו גם את ס’ מאזור השרון להשאיר פרטים במלאך השומר. גם ס’ ניהל שיחה עם האלגוריתם לגביי הגירושים שלו עם אשתו. ס’ כמובן השאיר את המסמכים שהוא היה צריך וסיים את השיחה לאחר מספר דקות. ס’ השאיר את הפרטים שלו ב7 בערב, ועל הבוקר בשעה 9 בדיוק, צלצל אליו עורך דין בשם ח’. כמו במקרה הקודם ח’ חייג אל ס’ כבר לאחר שהוא עבר על הפרטים של המקרה, והסביר לס’ מה הוא יכול לעשות וכיצד הוא יכול לעזור לו על מנת להוביל אותו להצלחה בדרך המהירה והבטוחה ביותר. גם כאן ביצענו תחקיר מקיף על ח’, וגילנו שהוא עורך דין מקצועי ומומחה בתחומו שמאחוריו עומדים עשרות לקוחות מרוצים שניצחו בתיקים שלהם בזכות השירות שלו.
חשוב להבין את ההבדלים המהותיים בין כל המקרים
הבנו שכיום לעורכי דין ישנם שלוש דרכים עיקריות לפרסם את העסק שלהם ובעצם למשוך לקוחות חדשים אל העסק שלהם במהירות. הדרך הראשונה היא פרסום ממומן, והיא גם הדרך המהירה ביותר. הבעיה המרכזית של הפרסום הממומן, שהיא בעיקר טובה לבעל העסק, אך היא לא בהכרח טובה ללקוח כי היא לא באמת משקפת תמונה אמיתית לגביי המקצועיות של אותו עורך דין. האתר המלאך השומר אינו משתמש כלל בפרסום ממומן על מנת למשוך אליו משתמשים. מתחקיר מהיר שביצענו, לאתר לקח לא מעט זמן, כסף ואנרגיה להגיע אל המקומות הללו.
פורטלים או המלאך השומר?
הדרך השניה עבור עורכי דין לגייס לקוחות אל המשרד שלהן היא באמצעות פרסום בפורטלים. נכון שזה מקום שמרכז בתוכו הרבה עורכי דין (אם לא את הרוב) ואם נעשה חיפוש מאוד מקיף, סביר מאוד להניח שנגיע אל העורך דין המיוחל. אך התחקיר שהמשתמש צריך לבצע ייקח הרבה מאוד זמן, וגם בפורטלים אין שום וודאות שהעורך דין שמצאנו הוא אכן מקצועי, מומחה ויודע על מה הוא מדבר. מנגד זאת אתר המלאך השומר מבצע את כל החיפושים עבורנו תוך מספר דקות ודואג שהעורך דין יחזור אלינו ולא אנחנו אליו. כמו כן מכל הפעמים שהשארנו פרטים, ומעדויות נוספות שקיבלנו, כל עורכי הדין שיוצרים קשר עם הלקוחות בזכות האלגוריתם החכים שנמצא באתר, הם עורכי דין מומחים, מקצועיים ועם רפרטואר מקצועי עשיר מאוד אחריהם.
לסיכום
מציאת עורך דין באינטרנט יכולה להיות משימה לא פשוטה בכלל. נכון שזה יכול לקחת קצת זמן בזכות כל הכלים שהאינטרנט נותן לנו, אך המהירות בהרבה מאוד מקרים באה על חשבון דבר אחר, שבמקרים משפטיים מסוימים, יכולים לעלות לנו ביוקר רב. האתר המלאך השומר נותן פתרון מקצועי ומהיר לכל אותם אנשים שמתקשים לעשות זאת לבד, וגם לאנשים שלא רוצים לעשות זאת ומעדיפים לתת לגוף אמין לעשות זאת עבורם ללא עלות.
את האתר המלאך השומר הקימו סרגיי בינקין ופולג באום