
בניית אתרים – כל השלבים
בעלי עסקים רבים, קטנים כגדולים, משקיעים זמן ומשאבים רבים בפיתוח הקריירה המקצועית שלהם. טובים ומוכשרים ככל שיהיו, הם לא בהכרח יצליחו לבלוט, להיחשף ולהראות בעולם התחרותי של היום. עליהם כמובן לדאוג לפיתוח של אתר משלהם אשר יהיה בעל נוכחות מקוונת חזקה כיוון שאתר מוצלח, מתורגם לביטחון ולהצלחה עתידית. לכן חשוב לבחור חברת בניית אתרים מנוסה ומקצועית.
האתר אמור לשקף את הלב, הכוונה והערכים של העסק והעיצוב שלו חייב להיות מדויק. כמו כן, עליו להיות שימושי וקל לניווט. תהליך בניית אתרים מורכב מכמה שלבים עוקבים, לפניכם השלבים וכל מה שחשוב לדעת לגביהם:
בחירת דומיין ושירותי אחסון
השכרה של דומיין ובחירת שמו הוא צעד ראשון ומרכזי בכל הנוגע לבניית אתרים. מדובר למעשה, בכתובת האינטרנט של אתר האינטרנט ויש לה תפקיד מרכזי בקידום כל עסק. לאור זאת מומלץ לבחור שם קצר וקליט המבטא את מה שהעסק מוכר, ויש להימנע ככל שניתן מכל סימן מבלבל אשר עשוי ליצור אי בהירות בקרב הגולשים. בשלב הבא, יש לדאוג לשירותי אחסון של התוכן הוויזואלי והכתוב של האתר, על גבי שרתים מאובטחים.
אפיון אתר
אפיון אתר אינטרנט הוא אחד הצעדים המרכזיים עליו נשענת כל העבודה השיווקית ועליו להיעשות במקצועיות רבה. באמצעותו, מאתרים את קהל היעד וצרכיו ולפיו נבנית האסטרטגיה העיצובית הכללית אשר נועדה לקדם את מטרות האתר. שלב זה מחייב עבודת עומק הכוללת סקירה של אתרים מתחרים, ראיונות עם בעלי עניין מרכזיים אחרים ועוד. כאשר שלב זה מתבצע כראוי, הוא יכול גם לסייע בזיהוי בעיות פוטנציאליות שעלולות להתעורר תוך כדי תהליך הפיתוח.
דגשים לעיצוב נכון
עיצוב האתר יכול לגרום ללקוחות פוטנציאליים לרצות להישאר באתר עוד ועוד, או לעורר בהם חלילה, רצון עז להסתלק ממנו ולכן הרושם הראשוני הוא קריטי. הניווט באתר צריך להיות קל להבנה ולשימוש והעיצוב חייב להיות מושך ויזואלית ולהתחבר לזהות המותג של העסק. לשם כך, יש לשמור על קונספט עיצובי אחיד בכל דפי האתר ולדאוג לתוכן ויזואלי איכותי בגודל נכון כך שהאתר יטען במהירות והתמונות לא יכבידו עליו. ניתן כמובן לשלב תמונות “כבדות”, אבל נדרש ביצוע אופטימיזציה. בכל הנוגע לשימוש בסלולר, ההמלצה עבור מרבית בעלי העסקים כיום היא לדאוג לעיצוב רספונסיבי, כזה שיאפשר השתנות אוטומטית של גודל המסך בהתאם למכשיר בו משתמשים.
תוכן איכותי ורלוונטי
בדיוק כפי שדואגים לשנות ולגוון תערוכות במוזיאון, כך בעלי אתרים נדרשים לדאוג לתוכן איכותי ורלוונטי לגולש. גולש לא יחזור לאתר בו התוכן משעמם, לא רלוונטי ולא מתחדש, ומתוך נקודת הנחה זו יש לפעול. תוכן טוב יכול להזרים לאתר המוני גולשים והוא הבסיס לשיטת הקידום האורגנית. עליו להיות מקורי, ברור ומרתק, שכן תוכן גנוב או ממוחזר ירחיק את הגולשים ואף יכול בקלות להיות מזוהה ככזה על ידי מערכות המאתרות תוכן מועתק. כתיבת תוכן היא תחום עיסוק של ממש וניתן להוציא את הכתיבה למיקור חוץ ולדאוג שהכתיבה תעשה בהתאם לכללים (ויש לא מעט כללים שיש לעבוד על פיהם על מנת שהתוכן ייחשב לאיכותי).