
אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא ולגלות איך גם אתם יכולים לכבוש את הרשת. נכון, תצטרכו לעבוד והרבה (אין מנוס מזה) אבל לפחות תראו תוצאות מבחינת לקוחות וחשבון הבנק
שלב ראשון
השלב הראשון בקידום כל עסק באינסטגרם הוא יצירת פרופיל עסקי. זה אולי קצת מובן מאליו, אבל זה לא פשוט כמו שרבים חושבים. כדי שיהיה לכם פרופיל עסקי שימשוך את הלקוחות הרלוונטיים, לא מספיק רק עצם הקיום של הפרופיל ויש להכניס כמה אלמנטים בסיסיים. למשל:
- תיאור קצר וקולע עליכם ועל המוצר/שירות שאתם מספקים. כדאי לכתוב בגובה העיניים בצורה שיווקית שתשקף את הייחודיות שלכם מול המתחרים. זה כבר יותר מסובך, נכון?
- להכניס לוגו של העסק או תמונה מייצגת שלכם. אנחנו יודעים שלא כולנו דוגמני צמרת (וחבל…) ולכן כדאי להשקיע בנדון. למשל, לשכור מעצב לוגו, מעצב לחנות/חלון ראווה או אפילו סטייליסט/ספר/מאפר שיגרמו לכם/לעסק שלכם להיראות הכי טוב שאפשר.
- לקשר את פרופיל האינסטגרם לפלטפורמות אחרות שבהם אתם פעילים. למשל: פייסבוק, אתר אינטרנט, לינקדאין וכו’. אמנם בכל פלטפורמה קהל היעד קצת אחר, אבל אתם לא רוצים לאבד אף לקוח.
שלב שני
השלב השני בקידום עסק באינסטגרם הוא להשאיר אותו אקטואלי. הדרך היחידה שמבטיחה זאת היא פרסום שוטף של פוסטים ייחודיים, מעודכנים וכאלה שמשקפים את מי שאתם באמת. למשל, אם אתם אנשים מבוגרים שלא פונים לקהל יעד צעיר אין צורך לדבר בסלנג. זה אפילו יכול להיות מביך למצוא בעמוד אינסטגרם של טיולים לגיל הזהב ביטויים כמו: “חיים שלי”, “פודיז” ועוד. בנוסף, יש להקפיד על תמונות מושכות ועל העלאה של רילס באופן קבוע. כדאי כמובן לגוון בין תמונות לסרטונים, אבל להקפיד על סגנון אחיד. למשל: שבכל התמונות/רילס יופיע הלוגו שלכם. הבעיה היא שתמיד תצטרכו לשמור על יצירתיות כדי להשאיר אבק למתחרים. אנחנו ממליצים לנצל טרנדים ולחשוב תמיד מחוץ לקופסה. למשל: התייחסות לחגים, מועדים או אירועים אקטואליים (פוסט בסגנון: “מה דעתכם על השיער של מסי?” יכול לעבוד במספרות במונדיאל)
שלב שלישי
השלב השלישי בקידום עסק באינסטגרם הוא שיווק של מוצר/שירות חדש. השלב הזה מתרחש לאחר שביססתם אוטוריטה כבעלי סמכא בתחום שלכם, כך שממש לא מומלץ להקדים את המאוחר. למעשה, אם טרם צברתם מספיק לייקים לפוסטים שלכם רצוי לחכות עם ההשקה עד כמה שניתן. לחלופין, ניתן לבצע קניית לייקים אבל בצורה מושכלת וחכמה. למשל, לרכוש לייקים שיפוזרו בין הפוסטים השונים, לרכוש לייקים מהארץ בלבד וכו’. כדאי לזכור שקניית לייקים נחשבת על ידי אלגוריתם אינסטגרם לקידום התוכן והעלאת דירוגו בשונה מקידום ממומן.
לסיכום
הצלחה באינסטגרם היא כמו כל הצלחה אחרת והיא פונקציה של עבודה, השקעה ולפעמים גם מזל.
מכיוון שאלת המזל עובדת אצל אלו שנמצאים בזמן המקום במקום הנכון, אין ברירה אלא להיות בכל מקום ובכל זמן. ובמילים אחרות – לבצע את כל השלבים לעיל בצורה מדויקת. מכאן זה בידיים שלכם, אז קדימה לעבודה!!