לקראת יום הזיכרון הבינלאומי לשואה – קמפיין WeRemember# של הקונגרס היהודי העולמי יוצא לדרך בשנה השלישית ברציפות. על פי הודעת הקונגרס, "מטרת הקמפיין היא העלאת המודעות לחשיבות זיכרון השואה, כחלק מהמאבק בעליית האנטישמיות ושנאת הזרים". במסגרת הקמפיין צפויים מיליוני אנשים ברחבי העולם לשתף את תמונתם כשהם אוחזים בשלט עם הכיתוב WeRemember# ולהפיץ את המסר: "לעולם לא עוד".
הקמפיין יצא לדרך השבוע בכ-50 מדינות וב-20 שפות וימשיך עד ה-27 בינואר, יום השואה הבינלאומי. תמונות המשתתפים, ראיונות עם ניצולי שואה ומסרים של משפיעים על דעת קהל ממגוון רקעים, גילאים ודתות יוקרנו על מסך ענק במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו מ-24 ל-27 בינואר, יום השנה לשחרור מחנה ההשמדה הנאצי אושוויץ-בירקנאו ב-1945.

בקונגרס חושפים כי בשנת 2018, הקמפיין זכה לחשיפה של יותר מ-650 מיליון בני אדם, והם מקווים שהשנה המספרים רק יוסיפו לצמוח. בנוסף, הרשתות החברתיות המובילות 'טוויטר' ו'סנאפצ'ט' יתמכו בקמפיין. גם בארץ ארגונים מובילים ואנשי ציבור ישתתפו בקמפיין על מנת להעביר את המסר שעלינו להמשיך ולספר את זוועות השואה ולהבטיח שהיא לעולם לא תשוב.
הקמפיין ייפתח בקריאה ייחודית של מספר ניצולי שואה למשימת חינוך העולם בנושא על מנת ליצור עתיד טוב יותר דרך שיתוף צעירים בסיפורם האישי. בין הניצולים המשתתפים היא טובי לוי, פעילה ברשתות החברתיות שהקדישה את חייה לחינוך הדור הבא בנוגע לסכנות השנאה. יחד איתה יהיה גם סול דרייר, מייסד להקת 'ניצולי שואה' ופעיל למען שימוש במוזיקה בפעילות לזיכרון.
בין הגופים והיחידים שכבר תומכים בקמפיין מישראל: מכבי חיפה, נבחרת ישראל בכדורסל, ראשי עיריית חיפה, נתניה, קרית אונו, פתח תקווה, קרית ביאליק, חולון, כפר סבא, נשר, מועצה אזורית חוף הכרמל, איש הבידור איתי הרמן, המוזיקאי אביב גפן וחברי מועצה ותנועות נוער שונות. בין המשתתפים בקמפיין דאשתקד היו האפיפיור פרנסיסקוס, נשיא צרפת עמנואל מקרון, שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר ניקי היילי, הגברת הראשונה של ארה"ב מלניה טראמפ, שרים וחברי כנסת בארץ, מועדון קבוצת הכדורגל צ'לסי, גל גדות ורבים נוספים.
מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי רוברט זינגר סיפר לאתר מקור ראשון כי "הרעיון לקמפיין נולד מהמצב הבלתי סביר שהעולם עובר מול שכחת השואה, מצב שלצערנו כבר קיים באירופה. חמור מכך, ישנה הכחשת שואה, ואף תחייה של תנועות נאו-נאציות באירופה ובשאר העולם".
עוד הוא אומר כי "המסקנה המאוד ברורה היא שהדרך היחידה לטפל בנושא העלייה באנטישמיות היא באמצעות חינוך והפצת מידע. בשנה הראשונה הגענו לשישה עד שבעה מיליון משתתפים. הבנו שיש פוטנציאל אדיר, ובשנה שעברה הגענו ל-650 מיליון. זה כבר הפך למסורת. השנה אנחנו פונים לאוכלוסיות אחרות: צעירים, תלמידי בתי ספר ותנועות נוער, לאו דווקא דתיות. גם בארץ הקמפיין תפס מאוד". זינגר אף הוסיף כי בין קהלי היעד החדשים יפנו השנה ספציפית לאוונגליסטים, בודהיסטים, מוסלמים וקהלים אחרים, שפחות חשופים לשואה. "אנחנו לא רוצים לשכנע את המשוכנעים, אלא לפרוץ לקהלים שלא מכירים את המושג 'לעולם לא עוד'".