בעוד ישראל מנסה להמציא את עצמה מחדש באמצעות טכנולוגיה מתקדמת לחשיפת מנהרות והשמדתן בצורה מבוקרת, הצבא המצרי מזמן הוריד את הכפפות. משרד הפנים בעזה דיווח היום (ב') על מותם של שני פלסטינים במנהרת הברחה בגבול בין הרצועה למצרים. אחד ההרוגים עבד אלחמיד אלעסכר בן ה־39, קצין במשטרת חמאס. על פי הידיעות שמועברות מרצועת עזה, תשעה פלסטינים שעסקו בהברחות לסיני שהו במנהרה כאשר הצבא המצרי פוצץ אותה. השוהים במנהרה הוכרזו נעדרים וצוותי הגנה אזרחית נכנסו בניסיון להציל אותם. בהודעה מטעם חמאס נמסר כי הצוותים הצליחו להציל שני אנשי ביטחון ששהו במנהרה, ואלו הועברו לטיפול בבית החולים. שני העזתיים שנהרגו שאפו גזים רעילים, אותם החדירו המצרים לפני פיצוץ המנהרה.
השימוש בגז רעיל המוחדר לתוך המנהרות הוא רק חלק מהארסנל הכבד בו משתמש מצרים בניסיון לחסל את המנהור התת־קרקעי מרצועת עזה אל תוך סיני. דרך המנהרות עוברים נשקים, כספים ולוחמים שמצטרפים לכוחות הנאמנים למדינה האסלאמית הנלחמים בצבא המצרי. בשל כך , החיילים לא בוחלים באמצעים כדי למזער את הסיכון.

פעילי הטרור בסיני – שהצטרפו לקבוצות המאמינות באידאולוגיה של דאעש – מורכבים למעשה מהפורשים מהזרוע הצבאית של חמאס שביקשו להצטרף לשורות דאעש בימי גדולתו. נוספים אליהם הם מבריחים בדואים, שהיו מורגלים להבריח סמים ופועלים זרים לישראל כמו גם נשק וכספים לתוככי עזה. החומה שישראל הקימה חיסלה כמעט לגמרי את ההברחות והם נותרו לא פרנסה. דאעש, שלאחר כיבוש כירכוכ ומוסול בעיראק הפך לארגון הטרור העשיר ביותר בעולם, סיפק להם פרנסה.
מנהרת חיסכון בזמן
חצי האי סיני, ששטחו 60 אלף ק"מ, נזנח כאמור על ידי השלטון המרכזי במצרים מאז הסכמי השלום עם ישראל. הפיכת סיני לחצר אחורית, והעובדה שהיא גובלת ברצועת עזה וישראל, היוותה קרקע פוריה לקיצוניות. עם כניסתו לתפקיד, הכריז הנשיא א־סיסי מלחמת חורמה על הטרור בסיני, וכעת מקווה, באמצעות השקעה כספית, להגדיל את התשתית באזור ולספק שירותים גדולים יותר לתושבים. בפברואר 2018 הנשיא השיק תכנית פיתוח של 15 מיליארד דולר לסיני, תרומות מערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות וכווית.

בימים אלו מצרים מתקרבת לסיום בניית ארבע מנהרות שצפויות לחולל מהפכה של ממש בהתפתחות הכלכלית של חצי האי, באמצעות הקלה בתנועה של תושבים וסחורה ממצרים לחצי האי, והגברת הסחר עם מדינות המפרץ. יותר ממיליארד דולר הושקעו בבניית המנהרות, שעוברות מתחת לתעלת סואץ ויחברו לראשונה את מצרים עם סיני. כריית המנהרות החלה ביוני 2016. ארבע חברות מצריות שהעסיקו מאות פועלים שכרו מכונות כרייה מגרמניה כדי להשלים את הפרויקט, שאמור היה להיפתח כבר באוקטובר האחרון. הצפי המצרי לפתיחת המנהרות כעת הוא חודש מארס הקרוב. פרויקט חפירת המנהרות לכלי רכב החל כמעט שנה לאחר כריית תעלה מקבילה לתעלת סואץ שמאפשרת תנועה דו־כיוונית במעבר הימי לסוחרות, מהלך כלכלי אסטרטגי משמעותי מאד מבחינת א־סיסי.
התוכנית לחיבור בין סיני ומצרים בעזרת המנהרות היא חלק מהאסטרטגיה של מצרים להפוך את תעלת סואץ ואת חצי האי סיני למרכז ההשקעות הבא במדינה. מצרים נמצאת במהלך בניית מרכז לוגיסטי תעשייתי גדול שכבר מושך משקיעים כמו סין, הודו ורוסיה.
לפני בניית המנהרות, כלי רכב שמובילים לסיני מזון נאלצו להמתין שעות כדי לחצות את התעלה, מה שגרם לא אחת לקלקול סחורות ומזון. כעת, באמצעות המנהרות, הנסיעה בין הגדה הערבית לגדה המזרחית של התעלה צפויה להימשך פחות מ־20 דקות, כאשר בקהיר מקווים כי ההקלה בתנועה בין סיני למצרים תפתח את השוק המצרי גם למדינות המפרץ, ירדן עירק וסוריה ואף למדינות אפריקה. הפוטנציאלי העסקי בפיתוח חצי האי משמעותי, פוספטים, עופרת, ברזל, שיש ואורניום הם רק חלק מהמשאבים הטבעיים הנמצאים בסיני, מעבר לאלפי הדונמים שיכולים לשמש לחקלאות. בנוסף, חצי האי יכול לספק פתרון מגורים למיליוני בני אדם שגרים היום באזורי הנילוס בצפיפות אוכלוסין.