תסריטאי הוליווד מעבירים לבית המשפט את מלחמתם נגד הסוכנים שלהם. "גילדת הכותבים של אמריקה" מסרה ביום רביעי שהגישה לבית המשפט בקליפורניה תביעה נגד ארבע סוכנויות יוצרים גדולות, בטענה להפרת אמונים לפי חוקי מדינת קליפורניה ותחרות לא הוגנת לפי החוק הפדרלי. התביעה היא תפנית סוריאליסטית במאבק בין כמה מהאנשים היצירתיים ביותר בעולם לבין מי שסייעו להם לבסס את הקריירות שלהם.
הסכסוך נובע מהתנגדותם של הכותבים ל"עסקאות חבילה", הנוהג שלפיו סוכנויות מקבלות כסף מאולפני הקולנוע תמורת כריכת כמה מלקוחותיהן יחד בפרויקט משותף. הכותבים מבקשים גם להכריח את הסוכנויות להימנע מהקמת מחלקות הפקה, שמהוות לדבריהם ניגוד עניינים. הסוכנויות עצמן טוענות שהמבנים הללו מועילים לכל הצדדים, ובהם התסריטאים.

ההסכם בין גילדת התסריטאים ובין הסוכנויות פקע בסוף השבוע שעבר, וכבר שבוע שאין הסכם תקף ביניהן. גילדת התסריטאים ניסחה כללי התנהגות לסוכנויות, בקריאה לאסור על עסקאת חבילה, ו־95 אחוזים מחברי הגילדה הצביעו בעד אכיפת הכללים. כשהגילדה ביקשה מהסוכנויות לחתום על הקוד החדש, הן סירבו לכך.

עם פקיעת ההסכם בין הגילדה לסוכנויות, קיבלו התסריטאים הוראה לפטר כל סוכן שלא חתם על קוד ההתנהגות. רבים אכן עשו זאת, ופרסמו את הפיטורים ברשתות החברתיות.
התובעים שהגישו את התביעה לבית המשפט הם כמה מהיוצרים הבולטים ביותר בהוליווד, ובהם יוצר "הסמויה" דיוויד סיימון ויוצרת "פשע מן העבר" מרדית סטייהם. כולם טוענים שנוצלו בעסקאות חבילה. "עסקאות כאלה יוצרות ניגודי עניינים רבים בין היוצרים ובין הסוכנויות המייצגות אותן", נכתב בתביעה, שלפיה העסקאות גורמות "נזק עצום" לאינטרסים הכלכליים והמקצועיים של היוצרים.
"ההשפעות של עסקאות חבילה מבחינת יוצרי טלוויזיה היו עצומות. למרות הביקוש הגדל לסדרות טלוויזיה, שצמח בין השאר בזכות חברות כמו נטפליקס, אמזון, אפל ופייסבוק, ולמרות רווחיות עצומה של תעשיית הבידור כולה, הפיצוי לתסריטאים עמד במקום במשך 15 שנה", נכתב שם עוד.
במסיבת עיתונאים שרטטה סטייהם את המצב, שבו הסוכנים שלה קיבלו אותו סכום כסף כמעט שהיא קיבלה על יצירת "פשע מן העבר". לדבריה, החלוקה הזאת אינה הוגנת. לצד סעדים אחרים, הגילדה ביקשה מבית המשפט להכריז שעסקאות חבילה אינן חוקיות, למנוע מהסוכנויות לגבות עמלות עתידיות בעבורן, ולדרוש מהסוכנויות לפצות בדיעבד הכנסות תסריטאים שאבדו בגלל הפרקטיקה הבעייתית.

בתביעה מצוטט חוק טאפט־הארלי, שנחקק ב־1947. אף שלעיתים הוא משמש להגביל את כוחם של איגודים מקצועיים, אחת מפסקאותיו אוסרת על "כל מעסיק או ארגון מעסיקים לשלם, להשאיל או לשלוח – או להסכים לשלם, להשאיל או לשלוח – כל כסף או דבר ערך אחר… לנציגו של המועסק". לפי הטענה, "עמלות חבילה" נכללות באיסור.
איגוד סוכנויות האמנים, הקבוצה המייצגת את הסוכנויות, לא הגיבה לתביעה. המהירות שבה הוגשה מאז פקיעת תוקף ההסכם הקודם הפתיעה רבים.
בשבוע החולף כתבו תסריטאים רבים שהם אוהבים את הסוכנים שלהם ולא היו מגיעים בלעדיהם לאן שהגיעו, אך רבים מהם הוסיפו שהמאבק הכרחי. רק תסריטאי אחד "שבר שורות" וחרג מעמדות הגילדה: ג'ון רובין בייטז, מחזאי ויוצר טלוויזיה, אמר שלא יפטר את הסוכן שלו וקרא לגילדה למצוא כיוון חדש.
הגילדה מסרה שהכותבים ימשיכו לעבוד במהלך המאבק, עם חוזים חדשים שייחתמו באופן ספציפי בידי מנהלים ועורכי דין. מפרקליטי איגוד סוכנויות האמנים נמסר שעסקאות ספציפיות כאלה יהיו הפרה של חוקי מדינת קליפורניה.