כתב אישום נגד נהג שנכנס לצומת באור אדום, פגע בשוטר ושבר את שתי רגליו, נגמר בזיכוי מוחלט בגלל רמזור שלא תאם את הנחיות משרד התחבורה.
בחודש מאי 2018, נסע נהג ברכב מסוג סיאט ונכנס לצומת קוליץ בירושלים כאשר האור ברמזור הבהב אך זה לא הספיק לעצור ונכנס לצומת באור אדום. נהג הרכב פגע ברוכב אופנוע וכתוצאה מכך שבר את רגליו. מאוחר יותר התגלה לו כי נהג האופנוע היה שוטר, שבאותה העת לא היה בתפקיד.
מחלקת תביעות תעבורה הגישה נגדו כתב אישום על ארבעה עבירות: נהיגה בקלות ראש, נהיגה באור אדום, גרימת חבלה של ממש, והתנהגות הגורמת נזק. בכתב האישום נכתב כי "הנאשם נהג בקלות ראש בכך שלא נתן תשומת לב מספקת לדרך, נכנס לצומת כשהרמזור בכיוון נסיעתו אדום וגרם לתאונה".

בא כוחו של הנהג, עו"ד אביחי חג'בי, בדק את הרמזור בצומת וגילה כי הרמזור שם אינה תואם להנחיות משרד התחבורה בנוגע להצבת רמזורים בצמתים. לפי ההנחיות, בצומת כביש שהנסיעה בו מותרת בלמעלה מ-60 קמ"ש יש להציב רמזור שהאור הירוק בו מהבהב לפני שהוא מתחלף לאור אדום. אלא שבאותה צומת הרמזור שהוצב לא היה בעל ירוק מהבהב. בעקבות כך, בשבוע שעבר, חזרה בה המשטרה מכתב האישום והנהג זוכה.
"משטרת ישראל חזרה בה מכתב האישום שהבינה כי רשלנותם של מפקחי התעבורה מטעם משרד התחבורה היא שהביאה לקרות התאונה הקשה ולא התנהלות מרשי", מסר עו"ד אביחי חג'בי בתגובה.

מקרה מפתיע אחר התרחש בצומת שפיה שליד זכרון יעקב. שני רכבים נכנסו אל הצומת והתנגשו האחד בשני. כל אחד מן הנהגים הגיש תביעה נגד השני וטען "אני נהגתי באור ירוק, הוא זה שנסע באור אדום".
המקרה הובא בפני השופט נחום שטרנליכט מבית משפט השלום בפתח תקווה. עם הדיונים התברר כי באותו היום השתבשו הרמזורים באותו הצומת. טכנאי מחברת אי.פי.אי אשר אחראית על מערכות הרמזורים הגיע למקום לטפל בתקלה ואיתו ניידת משטרת התנועה. רגע לפני התאונה, כאשר נדמה היה שהתקלה תוקנה, עזבה הניידת את המקום והשאירה את הטכנאי לבדו. ואז קרתה הטעות, ככל הנראה, של הטכנאי: בכל הרמזורים הופיע אור ירוק.
השופט חקר את העדים השונים והגיע וכתב בפסק הדין כי "המסקנה המסתברת ממכלול עדויות אלו היא, כי ככל הנראה שני כלי הרכב המעורבים בתנועה נכנסו לצומת בחסות אור ירוק. אמנם מדובר במצב יוצא דופן שנגרם כפי הנראה בעקבות התערבות של הטכנאי במערכת הרמזורים. ער אני לכך שהעד מטעם אי.פי.אי שלל מכל וכל מצב בו שני הרמזורים באותה צומת יהיו במופע ירוק. עם זאת, לא שוכנעתי בגרסתו".
השופט קבע כי חברת הרמזורים אחראית ב-80 אחוזים לתאונה ופסק כי עליה לפצות את בעלי הרכב ב-17 אלף שקלים יחד עם הוצאות המשפט שלהם. 20 אחוזים מהאשמה הוטלה על אחד הרכבים שעל אף הרמזור הירוק היה עליו לשים לב למתרחש בצומת.