תאונת הדרכים הקטלנית שבה נהרגו הלילה (יום ד') אורי ורואי ליפניק, בני 13 ו-8 וכן נהג פלסטיני, מניחה שוב על סדר היום את מכת הנהיגה הפרועה והתשתיות הלקויות בכבישי יהודה ושומרון. חקירה ראשונית של בוחני התנועה במשטרה העלתה כי נהג הרכב הפלסטיני, איבד שליטה לאחר שככל הנראה נסע במהירות שאינה מתאימה לתנאי הדרך, פגע במעקה בטיחות סטה למרכז הכביש וחסם את נתיב הנסיעה של הרכב הישראלי.
תוצאות התאונה בלתי הפיכות. משפחה שלמה, שעשתה את דרכה בחזרה לביתה שבשבי שומרון, נפגעה, כאשר לצד שני הילדים שנהרגו, פונו לבית החולים 'מאיר' בכפר סבא גם האמא שירלי וילד נוסף בן 12, שניהם במצב קשה, ותינוק בן חמישה חודשים במצב יציב. האב אוהד, נפצע גם הוא ומצבו מוגדר קל עד בינוני.

שוב נחשף כי מעבר לבעיית ההתנהגות בכבישים והיעדר תרבות נהיגה, מצב התשתיות בעייתי מאוד. צירי התנועה צרים, חלקם ללא גדר הפרדה, וחמור יותר, ישנים מאוד ולא מאפשרים נסיעה בטוחה. כך גם כביש 557 המפותל שבו התרחשה התאונה הקטלנית באזור צומת שבי שומרון. מדובר בכביש מיושן מאוד בן עשרות שנים ולמרות שהורחב מעט ומולא באספלט, עדיין כולל נתיב אחד לכל כיוון ונחשב למסוכן מאוד.
"תאונות הדרכים הן מכה קשה בכל מדינת ישראל, אך בשומרון יש גורם משמעותי נוסף שגורם גם להיקף התאונות וגם לתוצאות החמורות שלהן", אומר חננאל דורני, יו"ר מועצת יש"ע'. "מדובר בתשתיות מיושנות, כבישים שנסללו לפני שנים רבות, ואינם מתאימים להיקפי התנועה הגדלים והולכים. בכל כביש נורמלי יש נתיב נוסף ושוליים רחבים שמאפשרים מרחב תמרון לפעולת מצילת חיים של הנהג, אך לא בכבישי יהודה ושומרון, כמו גם בכביש שבו ארעה התאונה הקטלנית".

מאות תאונות ועשרות הרוגים בכל שנה
כבישי יהודה ושומרון נראים לעתים כמו מערב פרוע. נהגים פלסטינים חוצים בפראות קו הפרדה רצוף ועוקפים בלי שום קשר לתנאי הדרך. נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אשר נשענים על משטרת ישראל, מראים כי מאות תאונות דרכים מדווחות בשנה בכבישי יהודה ושומרון. נתוני הלמ"ס מלמדים כי בשנת 2016 (נתוני 2017 עוד לא פורסמו לציבור) נרשמו במשטרת ישראל 560 תאונות דרכים עם נפגעים ישראלים ופלסטינים.
על פי נתוני שנת 2016, 32 תאונות הוגדרו קטלניות (לעומת 28 בשנת 2015, י"ע), נפגעו בהן 1,341 בני אדם, מתוכם 42 הרוגים (34 ב-2015, י"ע) ו-102 בני אדם נפצעו קשה. עוד עלה כי כ-18 אחוזים מכלי הרכב המעורבים בתאונות עם נפגעים באזור יו"ש ונחקרו על ידי המשטרה, רשומים ברשות הפלסטינית.
ראוי לציין כי זוהי רשימה חלקית בלבד, כיוון שתאונות דרכים שבהן מעורבים רק כלי רכב פלסטיניים אינן מדווחות ולא מופיעות ברשימות, ולמעשה רק תאונות עם מעורבות כלי רכב ישראליים מתועדות. בחודש אוגוסט אשתקד דיווח עופר חדד, בחדשות ערוץ 2, כי רק במחצית הראשונה של 2017 נהרגו 31 בני אדם בכבישי יו"ש, רובם המכריע (75%) בתאונות בין כלי רכב פלסטיניים.