כחלק ממאמץ בינלאומי להגברת שקיפות בנושאים פוליטיים, פייסבוק השיקה בחודשים האחרונים בישראל "ספריית מודעות" – המאפשרת לכל גולש לעקוב אחר תקציבי הפרסום המושקעים בקידום תוכן פוליטי ברשת החברתית. מהנתונים שהצטברו בה עולה כי רק בחודש האחרון הוצגו לישראלים מעל 8,500 מודעות הנושאות אופי פוליטי, בתקציב כולל של כמעט שבעה וחצי מיליון שקלים.
את הסכום הגבוה ביותר – מעל 1.8 מיליון ש"ח וכרבע מסה"כ התקציב – השקיעה בחודש האחרון דווקא עמותה ולא מפלגה או אישיות פוליטית. מדובר ב"הברית הישראלית", ארגון העומד מאחורי שורה של דפים כמו "חופש לישראל", "די ליוקר המחייה", "עלה לנו עד כאן" ו"מי שלא מצביע אפס", המציגים מסרים המנוגדים לממשלה הנוכחית ולמפלגת הליכוד. לפי פרסומים שונים, את הארגון מממן ארגון TIDES האמריקני, שמאחוריו עומד בין היתר המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס המזוהה עם השמאל הבינלאומי.

הבאה בתור ברשימת התקציבים היא מפלגת כחול לבן, שמשלשלת לכיסה של פייסבוק כ-1.7 מיליון שקלים. מפלגת הליכוד הרחק מאחור עם 968 אלף ש"ח, אחריה המחנה הדמוקרטי עם 734 אלף ש"ח, העבודה-גשר עם 386 אלף ש"ח וישראל ביתנו עם 236 אלף ש"ח. מפלגות נוספות הבולטות ברשימה הן נעם עם 138 אלף שקלים, צדק עם 79 אלף שקלים ואדום לבן עם 49 אלף שקלים. גם ועדת הבחירות המרכזית מופיעה ברשימת הפרסומים הפוליטיים, עם הוצאה של כ-125 אלף ש"ח בחודש האחרון.
בקרב הפוליטיקאים עצמם, ראש הממשלה נתניהו מוביל עם תקציב של 677 אלף ש"ח, אחריו יאיר לפיד עם 584 אלף ש"ח ורק אחריו בני גנץ עם 516 אלף שקלים.

לדברי רוני ארזי, מנכ"ל חברת הפרסום "משרוקית דיגיטל" (גילוי נאות: מקור ראשון משתמש מעת לעת בשירותי החברה) , מדובר בקפיצה משמעותית בנתח הפרסום שמושקע ברשתות חברתיות. "בבחירות 2015 המפלגות הגדולות ביותר דיווחו על השקעה של כמה מאות אלפי שקלים לכל היותר ברכש המדיה בכל כלי הדיגיטל, הכוללים רשתות חברתיות, באנרים באתרי אינטרנט ואפליקציות, ובמערכת הבחירות הנוכחית, עינינו הרואות, מדובר בסכום גבוה הרבה יותר".
הוא אומר שהגדלת נתח הפרסום באינטרנט בא על חשבון ההשקעה ברכש מדיה בעיתונות המודפסת ובשלטי חוצות. "למפלגות אין סבלנות לחכות להטמעה עמוקה של מסרים לאורך זמן. הן צריכות תוצאות מידיות ומדידות, ולכן הדיגיטל הוא פתרון נפלא עבורן. מעלים סרטון שנון, מקבלים לייקים, עושים באזז והולכים לישון מרוצים. האם נכון לוותר לחלוטין על הפרסום המסורתי לטובת הדיגיטל? כנראה שלא. יש לעולם המודפס והמשודר חווייה והשפעה שהאינטרנט עדיין לא יודע לתת".