באתר החרמון השלימו בשבוע שעבר הצבת מערכת רכבל חדשה של 42 קרוניות סגורות, המותאמות לתנאי מזג אוויר קשים ולהובלת נכים בכיסאות גלגלים. בשבוע הקרוב תעבור המערכת המורכבת, שבנייתה נמשכה תשעה חודשים, סדרה של בדיקות לקראת הפעלתה בקרוב.
הרכבל החדש נוסע על עשרה עמודים שהגבוה בהם הוא בן 21 מטרים, ויוכל להעלות להר כ־2,400 איש בשעה – לעומת 700 איש בשעה ששינע הרכבל הישן. השדרוג שזוכה לו אתר תיירות השלג היחידי בישראל, הנמצא בבעלות תושבי המושב נווה־אטי"ב, יביא לקיצור זמן הנסיעה לאתר ולקיצור התורים לשימוש ברכבל. "הרכבל מאפשר לכל אדם בכל גיל להעפיל לפסגת ההר וליהנות מהנוף ומהנסיעה הקצרה, כ־5 דקות לעומת רבע שעה בעבר", אמר מנכ"ל אתר החרמון אלון פרידמן.

היקף ההשקעה הכלכלית במערך הקרונות החדש עמד על יותר מ־15 מיליון שקלים, כולם מכספי בעלי החברה, בלי מענקים או השקעות חיצוניות. דוברת אתר החרמון מיקי ענבר הסבירה כי עד להחלפת מערכת הרכבל, הוטלה בימים קרים במיוחד מגבלת גיל על הנוסעים, שכן הקרוניות הישנות פתוחות לרוחות ולקור והנסיעה בהן הייתה רק בזוגות. "רצינו לאפשר עלייה משפחתית ומהירה יותר גם במזג אוויר קשה, ולתת פתרונות לאנשים בעלי מוגבלויות, שלא יכלו עד כה להעפיל לפסגת ההר".
בקרב אוהדי המשקע הלבן ניכרים חילוקי דעות בשאלה אם הקרונות החדשים אכן מוצלחים יותר מאלה הפתוחים. "הרכבל החדש מקסים ונהדר, אבל אין בו כל הכיף וההנאה שהיו ברכבל הישן. אני אישית אהבתי מאוד את הרעיון של רכבל פתוח, שנוסע לאט, ואפשר ליהנות בו מהרוח, מהשקט והנוף המקסים של החרמון", התלונן אפי גלעד מפתח־תקווה, שנוהג לפקוד את המקום מפעם לפעם. "רכבל סגור ומהיר יש לנו בעוד מקומות בארץ. חבל שחידשו אותו, הם הרסו את כל הכיף!"
מנגד, לרבים אחרים העלייה בקרונות הפתוחים למזג האוויר הקפוא זכורה לרעה. "בביקור האחרון שלנו באתר הילדים לא היו מוכנים לחזור למטה ברכבל לאחר הסבל מהקור בעלייה להר ובנסיעה שלא נגמרה", סיפרה אפרת, תושבת הגליל, והוסיפה כי היא מאמינה ש"זה הולך להיות משהו שונה לגמרי עכשיו".
בהנהלת האתר מציינים כי לרשותם של גולשי הסקי עומדים עדיין הרכבלים הוותיקים שייקחו אותם למסלולים השונים.