שופט השלום בחיפה שלמה בנג'ו הרשיע ביום ראשון את ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, ראאד סלאח, בעבירה של הסתה לטרור. כמה דרשות של סלאח סביב פיגוע רצח השוטרים בהר הבית בקיץ 2017 והצבת גלאי המתכות בשערי המוסלמים להר אוזכרו בפסק הדין. בין השאר צוטטו דברים שנשא השייח' בהלוויית שלושת המחבלים מההר באום־אל־פחם ב־27.7.17.
"אחים", ספד שם סלאח לרוצחים, "ברגעים האלה נגיד כולנו לעצמנו שהאנשים בעולם הזה נחלקים לשני סוגים: אנשים שמתו למען האנוכיות שלהם, למען המטרות האישיות הזולות שלהם, ואנשים שחיים למען ציות לשליח הא־ל, להגן על ירושלים ועל מסגד אל־אקצה. הסוג הראשון חי חיים קטנים, ימות קטן ויישלח אל א־לוהים קטן, אבל הסוג השני הוא זה שחי למען ציות לא־ל, ציות לשליח הא־ל, להגן על ירושלים ומסגד אל־אקצה המבורכים, אלה אנשים שחיים בגדול וימותו גדולים ויישלחו אל א־לוהים גדול".
דרשה נוספת שנשא סלאח למחרת, בתפילת יום השישי 28.7.17 שנערכה באצטדיון באום־אל־פחם בפני קהל משולהב שמנה מאות מתושבי העיר, מצוטטת אף היא בפסק הדין. שם משבח סלאח את המתפרעים נגד כוחות הביטחון המכונים אצלו בכינוי הכבוד האסלאמי "מוראביטון" (לגברים) ו"מוראביטאת" (לנשים): "העדה הזאת שעומדת על האמת הם המוראביטון והמוראביטאת, עושה שימוש בשיח אסלאמי, ערבי, פלסטיני, שאינו פוחד אלא מא־לוהים, לא פוחד מהרובים של הכיבוש הישראלי", הכריז שם סלאח יממה לאחר הסרת גלאי המתכות משערי הר הבית.

"מי שגבר על הגאווה של הכיבוש הישראלי אתמול בשידור ישיר הם המוראביטון והמוראביטאת. מי שמרח את הגאווה של נתניהו בעפר הם המוראביטון והמוראביטאת. מי שהשתיק את קולות הטמאים המכוערים שיצאו מפיהם של המנהיגים – ארדן, ליברמן, גלנט, כץ, ומכל החבורה המקוללת שטוענת טענת שווא שיש להם ריבונות במסגד אל־אקצה – הם המוראביטון והמוראביטאת שצעקו להם: מסגד אל־אקצה שייך לנו תרבותית והיסטורית, הוא שלנו בעבר, הוא שלנו היום והוא שלנו בעתיד, וכל כיבוש שיפגע במסגד אל־אקצה יחלוף מהעולם קטן, מוגלה, פליט ומובס".
בהמשך הדרשה תקף סלאח את "מטונפי הכיבוש הישראלי", בטענה ש"הכיבוש מוציא להורג, שורף וחונק את המתפללים באל־אקצה", ואף התריס "הכיבוש הישראלי מתרברב וקורא תיגר על אומה מוסלמית, המונה כמעט שני מיליארד מוסלמים, וטוען שהצבת גלאי המתכות נועדה לשמור על הביטחון במסגד אל־אקצה, זהו דבר שקר. מסגד אל־אקצה שייך למוסלמים, והם אלה שישמרו על ביטחונו. לא ייתכן ששומריו יהיו גנביו".
סלאח גם איים על ישראל בציטוט משפט מהקוראן על מלחמת מוחמד בערים שבהן ישבו שבטים יהודיים שהמרו את פיו: "את הערים האלה השמדנו כי היו תושביהן בני עוולה". "הכיבוש הישראלי", המשיך סלאח, "בקרוב תתבשר בחידלון. כל עוד נמשכות ההתקפות שלך על מסגד אל־אקצה, מתקרב מועד החידלון שלך".
במהלך המשפט ניסה סלאח לגמד את הצהרותיו ואת משמעותן. כבר שנים הוא נוהג להכחיש את קיומו של מקדש יהודי בהר, אבל במשפטו הנוכחי כפר סלאח בעצם התרחשותו של הפיגוע בהר ב־2017 וטען שאף זה שקר של המשטרה הציונית. הוא אף התאמץ מאוד לשכנע את השופט שבקריאתו "ברוח, בדם, נפדה אותך אל־אקצה" אין משום עידוד לאלימות. מנהיג הפלג הצפוני הסביר שמדובר במוכנותו של המוסלמי הדבק באמונתו להקריב את נפשו למען קדושת המסגד, בדומה להכנעה וההקרבה על פי האמונה היהודית שנכון היה אברהם אבינו לעשות בעקדת יצחק. "זה ביטוי המשקף את עוצמת האמונה", התעקש.
השופט סירב להתרשם מהטענות הללו וכתב בפסק הדין שדברי סלאח בנאומיו, כדוגמת "אין מנוס מכאב, אין מנוס מקורבנות, אין מנוס ממחיר כבד", מלמדים שגם בהכרזה "ברוח ובדם נפדה אותך אל־אקצה" יש בהחלט משום עידוד אלימות.