למה שינית את דעתך בנוגע לעליית יהודים להר הבית? בעבר קראת לציבור לעלות ההרה.
"כרגע הנושא בבירור כי יש פנים לכאן ולכאן. אני באמצע הבירור ולכן לא ארצה להתייחס כרגע לנושא. יש טוענים שהידיעה שמסרו לי ועל פיה התרתי לעלות להר, שגויה ומוטעית.
"אני בוחן את הדבר. לדעתי הדברים שראיתי ועל פיהם פרסמתי את ההיתר לעלות דווקא נכונים, אולם אברר את הנושא".

ממה שפורסם בחוברת שהפיצה תנועת "מורא מקדש" בשבוע שעבר משתמע שחזרת בך ושאתה קורא כעת שלא לעלות להר.
"לא, אינני חוזר בי. כתבתי במפורש שאין מדובר באיסור. הבהרתי שאף שזה לא איסור אני ממליץ שלא לעלות להר כדי לא להכשיל אחרים שנכנסים למקומות אסורים. לא כתבתי שהעלייה להר היא איסור".
בפועל, בכל השנים רבים עולים להר שלא כהלכה, 800 אלף תיירים ויהודים גלויי ראש בשנת 2019, למשל. לא סביר לטעון שהמעטים יחסית העולים כהלכה – 37,000 בשנת 2019 – הם אלו הגורמים לכל ההמונים הללו לעלות שלא כדין. אפילו להפך: בזכותם מתוודעים רבים לכללים.
"אבל אותם אלה שעולים למקומות אסורים אינם עולים בהיתר ולא טובלים במקווה קודם לכן. זו אחת הדוגמאות שבגללן אני חושש שזו מצווה הבאה בעבירה, או עבירה הבאה מתוך מצווה. רוצים לזכות אנשים לעלות להר אבל גורמים להם להיכנס למקומות שבהם מתחייבים בכרת. בכל אופן, אלו בדיוק העובדות שאני צריך לברר כעת. זה מצוי בתהליך בדיקה".
בעוד שבעולם ההלכה היהודי מתווכחים אם לעלות להר, ערבים משחקים בינתיים כדורגל במקום המקדש, ולא פעם גם מתפרעים שם ומשמידים שרידים מימי המקדש. אין שם חלל ריק.
"הערבים משחקים שם כדורגל בין שיהודים עולים להר ובין שלא, ממש כפי שהם שופכים שם אשפה והפכו חלקים מההר למזבלה".
אבל כשיהודים שומרי מצוות עולים להר ומעירים למשטרה על קיום משחקי כדורגל שם, המשטרה דואגת לקטוע את המשחקים.
"ייתכן שזהו שיקול בעניין. אלו שיקולים שצריך לבחון זה כנגד זה. אינני רוצה לקבוע מסמרות כרגע עד שאדע בבירור מהי המציאות שם".