ארגוני שמאל מככבים ברשימת עשרת המפרסמים הפוליטיים המובילים בפייסבוק בישראל בשלושת החודשים האחרונים. ברשימה, שמופיעה באתר הרשמי של פייסבוק, ניתן למצוא את הדפים "העם נגד סיפוח", "הקרן החדשה לישראל", "דמוקרטTV", "מנותקים נמאסתם", "עומדים ביחד نقف معًا" ו"האם ראית את האופק לאחרונה", לצד דפים כמו משרד הבריאות, בני גנץ, יאיר לפיד ומגזין אפוק. סכומי הפרסום נעים בין 62 ל-341 אלף שקלים.
– משחקים על זמן: הסלמה בצפון עשויה להתרחש בכל רגע

מי שפרסם את הרשימה הוא רוני ארזי, מומחה דיגיטל ומנכ"ל חברת הפרסום משרוקית דיגיטל. ארזי מציין כי לפני שנתיים החלה פייסבוק לחייב את כל מי שמקדם בכסף מודעות בתחומי חברה, בחירות או פוליטיקה ברשת החברתית לציין מיהו הגורם המממן של הפרסום. בנוסף, מפרסמת פייסבוק באופן יומיומי ופומבי באתר אינטרנט ייעודי את רשימת המפרסמים והתקציבים, בניסיון לשדר שקיפות ולמנוע טענות נגדה על מעורבות אסורה בעניינים פוליטיים.
"פייסבוק לא תמיד יודעת כאשר דף מקדם תוכן פוליטי. המנגנון האוטומטי שמזהה תוכן כפוליטי לעתים מפספס תכנים, ויש דפים שאפילו זוכים ל'החרגה' ולא מסומנים כלל", מסביר ארזי, "ולכן אי אפשר לראות בנתונים כמשהו סופי ומוחלט אבל המגמה די ברורה".
העשירייה השנייה ברשימה כבר מציגה מציאות מאוזנת יותר – אביגדור ליברמן ומשה יעלון, משרד האוצר, התנועה לאיכות השלטון, לשכת יועצי המס, הליכוד שלי ועוד.
לדברי ארזי, "אפשר לראות בסדרי הגודל התקציביים שמושקעים בפייסבוק אינדיקציה למה שקורה כרגע ברחובות. השמאל מזהה כנראה את ההזדמנות ומשתמש בכלים הדיגיטליים על מנת לגבות את הרוח מהרחוב במטרה לפגוע בנתניהו. סביר להניח שככל שנתקרב לבחירות הבאות, יצטרפו לעשירייה הפותחת גם גופים ופוליטיקאים מהימין, שיאזנו את התמונה, בדיוק כפי שהיה במערכות הבחירות האחרונות".