כבר למעלה מעשר שנים שלהקת "הלל", בה חברות נשים מהשומרון, מופיעה ומבצעת שירים מקוריים וגרסאות כיסוי לשירים. עד כה הוציא ההרכב שלושה אלבומים ושיחרר לרשתות מספר ביצועים לשירים אהובים אשר התקבלו בחיבוק יוצא דופן. ערוץ היוטיוב שלהן זכה עד כה לארבע מיליון צפיות.
כתבות נוספות באתר מקור ראשון:
– "נהפוך ליש עתיד": סערה בליכוד העולמי סביב שינוי תקנון הבחירות
– חייתיות נשגבת: המוזרות היא הדרך החדשה
– במקום לטוס: המסעדה שתזכיר לכם את רומא
מי שמובילה את ההרכב היא מרב ברנר שאחראית על העיבודים המוזיקליים, הלחנים המקוריים, ההפקה והניצוח על הלהקה שמונה 15 נשים ומקבלת את תמיכת המועצה האזורית שומרון לפעילות.
בימים אלו, לקראת חודש אלול פרסמה הלהקה קליפ חדש לשיר מקורי, המבוסס על מילותיו של דוד המלך וכתבה ברנר: " ואני תפלתי לך ה' עת רצון אלהים ברב חסדך. יושבת מול המילים, מתפללת אליך, מבקשת רחמים מאל גדול ונורא. ענני באמת ישעך".
על התפילה האישית שהפכה לשיר מספרת ברנר: "זה התחיל מתפילה אישית שלי עם הפסנתר. הצגתי את זה ללהקה והחלטנו להוציא אותו אחרי שהחברות מאוד התחברו. זה מאוד התבשל בתקופה של הסגר. הקושי, הבדידות, חוסר היכולת לקיים אירועים. ההתמודדות האישית של כל אחד עם פרנסה, זוגיות. אני מרגישה שכל אחת מהנשים שלי שרות את ה"ענני" שלה. כל אחת בתפילה האישית שלה".
ימי הקורונה היוו גם את האתגר להקלטות וצילומי הקליפ: "זה אתגר גם בימים רגילים לתאם בין כולן. השתדלנו שההקלטות יהיו לא של כולן ביחד, בקבוצות קטנות עם מרחקים וכו'. בשיר אחר שהקלטנו בזמן הקורונה כל אחת הקליטה את עצמה בפלאפון ושילבנו את כולן באולפן. בצילומי הקליפ היו שתיים בבידוד ולכן הן חסרות. זה בהחלט היה חתיכת מבצע".

הן כמובן מופיעות לנשים בלבד, אבל לפני שנתיים וחצי חל מהפך בכל מה שקשור לשירים שהעלו לרשת. ברנר, תושבת הר ברכה שאלה את רב היישוב, הרב אליעזר מלמד אם מותר להן להעלות סרטון מההופעה ואפילו לא התכוונה שיהיה סנכרון בין הקול לתמונה. תשובה הרב הפתיעה אותה: "הוא אמר שאין שום בעיה להעלות את הופעה ליוטיוב שגם שומעים וגם רואים. מי שמחמיר ולא שומע גם כך, שלא יצפה. שאלתי אותו אם אני צריכה לכתוב שהצפיה בקליפ היא לנשים בלבד, הוא ענה שככה אנחנו מכשילים את מי שלא מקפיד".
ברנר מספרת, שההיתר הזה היה מבחינתה מהפך הרבה יותר גדול מאשר בשביל הלהקה עצמה: "בתור רכזת מגמת מוזיקה של ישיבת אמי"ת חברותא הסתובבתי והכרתי את בני הנוער מכל מיני מגמות מוזיקה ברחבי הארץ. ראיתי שלציבור שלנו קשה מאוד עם הקפדות לא מחייבות וכשהכל אסור אז הכל הופך להיות מותר. הרגשתי שהבנות חושבות שאי אפשר לשמור על ההלכה וגם להיות אומנית ושיש פה משהו לא מאוזן. שהקפדת היתר לא מתאים לדור הצעיר. לקח לי וללהקה זמן להבשיל עם ההיתר הזה. הקליפ הראשון שעשינו מאז היה "מודה אני" של עומר אדם, בלי תנועות ותזוזה בגלל שנורא חששנו וזה עשה באזז ענקי ועף ברשת".
ההופעה של הלהקה משולבת בסיפורים של הנשים ולצורך כך הם השתמשו בתסריטאית ובימאית: "הן מספרות את הסיפורים האישיים שלהן, סיפורים שמלאים בקשיים וגם בהמון אמונה. השירים המקוריים לרוב משתלבים בסיפורים, ואנחנו מוסיפות גם שירים מוכרים כדי לגעת בקהל שגם יכולות לשיר איתנו".

ברנר מספרת כי ההופעות והמפגש עם נשים ברחבי הארץ מאוד משמח את הלהקה אבל בעיקר מאוד מרגשת אותן ההשפעה שיש לו על קהל הנשים שמגיע לשמוע אותן: "מכל הופעה אני יוצאת בהלם מההתרגשות של הנשים. יש משהו מאוד חזק ועוצמתי בהופעה של נשים. יש בזה מקום מאוד חזק של תפילה ואמונה. בכל פעם זה מפתיע אותי כמה הנשים מרוגשות אחרי הופעות. עד כדי כך, שלוקח לנו מעל שעה לצאת מהמקום. כי נשים ניגשות, ומחבקות ומחזקות".
"אחד הדברים שמאוד מרגשים", היא מספרת, "זה שהן רואות 15 נשים, עובדות, רובן ממשפחות מרובות ילדים, ובכל זאת מוצאות זמן לעשות משהו שהן מאוד אוהבות. נשים מאוד מקבלות מזה השראה. מתחילת הדרך אני מקבלת הודעות מנשים שעשו שינויים בחיים שלהן כי הן רואות אותנו שמוצאות זמן למה שאנחנו אוהבות וזה מעורר בהן השראה".