אחד המיזמים הראשונים של "קרן אברהם", שעל ייסודה בישר שבוע שעבר יו"ר קרן הסיוע של הבית הלבן אדם בוהלר, הוא שיפוץ המעברים של הפלסטינים לתוך ישראל. כך אמר בוהלר בנאומו בטקס קבלת הפנים למשלחת האמירותית־אמריקנית שנחתה בישראל ביום שלישי שעבר.
כתבות נוספות באתר מקור ראשון:
– עובדי בתי חולים מקבלים פטור מבידוד למרות חשיפה לקורונה
– מהתורה הגואלת לפסגת האקדמיה: סיפורו של פרופ' מיכאל צבי נהוראי
– כך הקורונה החזירה אותנו לעולם השמיטה המקראי
לפי הודעת ארה"ב תוקם קרן ייחודית בצירופם של שלושה גורמים: איחוד האמירויות, ישראל וקרן DFC האמריקנית בראשות בוהלר. הן יגייסו יחד, בשלב הראשון, 3 מיליארד דולר שיושקעו ביוזמות פיתוח אזוריות, בהובלת המגזר הפרטי ולצורך קידום שיתוף פעולה כלכלי אזורי.

"היוזמה הזאת היא חלק בלתי נפרד מהסכם השלום ההיסטורי של איחוד האמירויות ומדינת ישראל בתמיכת ארה"ב, ומדגים את היתרונות של השלום בשיפור חייהם של עמי האזור", נכתב בהודעה. ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על הקמת הקרן בטקס קבלת הפנים בצהרי יום שלישי שעבר בנתב"ג. יום קודם לכן נערכה באמירויות ועידה כלכלית ראשונה, שניסתה לפרוט את הסכמי השלום לכדי יזמות עסקית.
בוהלר הזכיר בנאומו שני מיזמים ראשוניים של קרן אברהם. אחד הוא חידושו של צינור הנפט אילת־אשקלון, תשתית בעלת פוטנציאל כלכלי ברור וחשיבות אסטרטגית, שכן הובלת נפט מאזור המפרץ לאירופה בנתיב הזה משמעותה עקיפה של האיום האיראני. המיזם האחר הוא "שינוי ומודרניזציה של כל המעברים לפלסטינים", כדברי בוהלר.
מיזם המחסומים, לפי מקור אמריקני המקורב ל"קרן אברהם" המתהווה, נמצא בשלב תכנון ראשוני מאוד, ומכוון לכל המעברים: לא רק נקודות בידוק באזור הקו הירוק, אלא גם המעברים בין ישראל לירדן והמעברים סביב ירושלים.
לדבריו הקרן אינה עוסקת במיזמי צדקה אלא רק בהשקעות כלכליות – ובמעברים יש פוטנציאל רב למשרות נוספות ולשדרוג טכנולוגי. "כשאתה משקיע בשיפור התשתית, זה מסייע לאנשים ולסחורות להגיע מהר יותר ליעדם", הוסיף.
המיזם הוא שינוי קו אמריקני, שכן ממשלים קודמים נהגו לדרוש מישראל לפרק מחסומים, ולא לשפרם. מקורות אמריקניים וישראליים לא ידעו להשיב אם הכוונה היא גם להעביר את תפעול המעברים לידי עסקים פרטיים.