נאללה אבו ג'בה מרצועת עזה רכשה מכונית ממש לפני שפרצה מגפת הקורונה. בחודשים הראשונים היא המשיכה לעבוד כרגיל, אך כשהמגפה התפשטה היא חיפשה דרך להאכיל את חמשת ילדיה ועלתה על סטרטאפ.
כתבות נוספות באתר מקור ראשון:
– נערכים לבחירות: מפגש מזכ"לי מפלגות סוער
– קהל יעד של חצי מיליארד: תנ"ך דיגיטלי חדש בספרדית
– ועדת הבדיקה בפרשת הצוללות עלולה לפגוע בהליך הפלילי
"לפני שהיה לי רכב הייתי תלויה בגברים מבני המשפחה שהיו מסיעים אותי ממקום למקום. קניתי לעצמי רכב וחשבתי איך אני יכולה להרוויח ממנו. נזכרתי בבעיה שלי והחלטתי לתת שירותי הסעה לנשים. כשאישה נוסעת עם נהגת, היא רגועה ושלווה יותר".

בדומה לשוק העבודה כולו, גם נהגי המוניות ברצועה ספגו מכה קשה בשל מגפת הקורונה. המלחמה על כל נוסע הפכה לקשה יותר אך אבו ג'בה הבהירה כי היא לא מתכוונת להתעמת עם נהגי מוניות אחרים ואפילו לא להמתין ברחוב ללקוחות. "אני לא מתכוונת לריב על נוסעים", היא אמרה. "הרעיון שלי עובד דרך האינטרנט והטלפון. אני יוצאת אך ורק לנסיעות שמוזמנות און ליין, כאשר גם המסלול ברור. מהעבודה לבית או מבית אחד לבית אחר. אני יודעת בדיוק את מי אני מסיעה, מתי אני מסיעה ולאן אני מסיעה".
נאללה פתחה אתר אינטרנט בשם 'המונית המכובדת', בהתאמה לתחושה שהיא מעוניינת לתת ולשווק לנשות עזה המזמינות נסיעה. בכל בוקר היא יוצאת מביתה במחנה הפליטים נאסר בצפון רצועת עזה על פי הזמנות שהיא מקבלת מראש. "אנחנו עם ששומר על האחר", אמרה איה סלים, אחת הנוסעות במונית הנשית לערוץ AFP. "אנחנו כבנות ממציאות שירות הסעות לנשים בלבד כדי לדאוג לביטחונן ושלומן. יש לנו הרבה לאן לנסוע ברצועת עזה ועכשיו בזכות השירות הזה אנחנו יכולות לנוע בחופשיות".
בראיון לערוץ אלג'זירה סיפרה אבו ג'בה שהתגובות בקרב בני משפחתה על המיזם החדש היו מגוונות. "משפחתי וילדיי קיבלו בשמחה את המיזם, אבל משפחתו של בעלי לא. אני חושבת שיותר מ-90 אחוז מהחברה ברצועת עזה שמחה על השירות ואני רואה את זה גם במספר ההזמנות של הנסיעות. הופתעתי מהביקוש של השירות שאני מציעה. אני לא עומדת בעומס ההזמנות וכבר בתקופה הקרובה תצטרף אלי נהגת נוספת".
הנהגת פורצת הדרך נשאלה בראיון על החלום שלה, והשיבה בפשטות: "אני רוצה שהמיזם שלי 'המונית המכובדת' יהפוך לחברה גדולה עם נהגות רבות".