ישראל הבוקר (א') מתעוררת למציאות חדשה עם בתי ספר שחזרו לשגרה ומסיכות שכבר לא צריך לעטות במרחב הציבורי, והחל מהבוקר הארץ גם תקושט בשלטי חוצות רבים שהם כולם הצדעה לאנשי המילואים הפעילים. צה"ל, בשיתוף הרשויות המקומיות החל בקמפיין הוקרה למערך המילואים בכל רחבי הארץ. מטרת הפרסום היא להוקיר תודה למשרתי ולמשרתות מערך המילואים על פועלם ותרומתם לביטחון המדינה. "הקמפיין מדגיש את נחיצות עשייתם וחשיבות מעגלי התמיכה בהם – המשפחה והעבודה", נמסר מדובר צה"ל.
אגף כוח האדם בצה"ל בחר כ-250 אנשי ונשות מילואים המובילים בתרומה משמעותית למערך המילואים לאורך השנים, בדגש על המערך הלוחם. יחד עם מרכז השלטון המקומי, מעל 60 רשויות מקומיות נרתמו להוקיר, כל רשות מקומית את מערך המילואים שלה, באמצעות מגוון ערוצי מדיה, פלטפורמות ואירועים מקומיים ברחבי הרשות. "חגיגת המילואים העירונית באה לידי ביטוי בשלטי חוצות, אוטובוסים, עיתונות מקומית, אירועים, ערוץ דיגיטל מקומי, מסכי וידאו ועוד, סביב מספר מילואימניקים ומילואימניקיות מאותה רשות, אותם צה"ל בחר כראויים להוקרה על פי פרמטרים של תרומה ועשייה לאורך השנים ושירות בתפקידי מפתח", ממשיך דובר צה"ל לספר.
"מערך המילואים הוא אחד הנכסים המרכזיים של מדינת ישראל, המאחד הלאומי, פסיפס מרהיב שמורכב מכלל הרבדים של החברה הישראלית", אומר קצין מילואים ראשי, תת אלוף (מיל') ארי סינגר. "מטרת הקמפיין היא להכיר ולהוקיר את העשייה של משרתי ומשרתות המילואים, להציג בקול רם את תרומתם בפרהסיה, לפרגן ולהעלות אל המודעות של החברה הישראלית את תרומתו האדירה של מערך המילואים לחוסן הלאומי והחברתי של מדינת ישראל".
מנתוני צה"ל עולה כי אחד מכל חמישה אנשי מילואים שגויס השנה, נרתם למאבק בקורונה. הגיל הממוצע של המשרתים הינו 31, אחד מכל עשרה אנשי מילואים הוא מתנדב שלא מחויב לשירות ואחת מכל עשרים משרתות היא אמא לילדים.