צעד נוסף של משרד הביטחון ביישום רפורמת "נפש אחת": החל מהיום (ד'), נכי צה"ל יוכלו לפנות לוועדות הרפואיות באופן מקוון ולא יידרשו יותר לשלוח מסמכים באמצעות פקסים ומיילים ולהמתין בטלפון לצורך אישור על קבלתם.
אחת הבעיות הקשות שליוו במשך שנים את נכי צה"ל היא הבירוקרטיה בהעברת מסמכים לאגף השיקום. הדבר יצר תסכול רב, את הזנחת הנכים ואף פגיעה ממשית במצבם שכן בגלל הבירוקרטיה רבים מהם נמנעו מלקבל את הטיפול שהם זקוקים לו. הראשונים שנפגעו מהתהליך הקודם הם פגועי הנפש עם הליך הכרה כבד־רגשית גם ככה, הבירוקרטיה הפכה זאת לקשה יותר.
החל מהבוקר סדר הדברים משתנה ואגף השיקום במשרד הביטחון משיק שירות חדש לציבור נכי צה"ל המוכרים והנמצאים בהליכי הכרה. החל מהיום ניתן לפנות אל הוועדות הרפואיות דרך האזור האישי באתר האינטרנט של אגף השיקום, להגיש בקשות, לצרף מסמכים, בקשות לשינוי מועדי ועדות, קבלת עדכונים ועוד. האתר, המותאם גם למובייל, מאפשר ביצוע פעולות גם באמצעות המכשיר הסלולרי. במקביל, ניתן יהיה להמשיך ולקבל את השירות בכל אמצעי ההתקשרות הקיימים – המוקד הטלפוני, הדואר האלקטרוני וכו'.
משרד הביטחון מתכוון להמשיך ולהרחיב את השימוש באמצעים מקוונים, כחלק מרפורמת "נפש אחת", ששמה במרכז את שיפור השירות לנכי צה"ל. בתקופה הקרובה יושקו חידושים נוספים.
כמו כן, בקרוב יופעל באופן מיוחד קו סיוע עבור פגועי פוסט טראומה באמצעות עמותת נט"ל. קו הסיוע יפעל 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע ויעסיק גורמי מקצוע ומתנדבים. הוא יעניק סיוע נפשי מיידי לאוכלוסיית נכי צה"ל המוכרים במשרד הביטחון ולמי שנמצאים בתהליך הכרה, לחיילים משוחררים ולחיילי מילואים. במקביל לחתימת ההסכם החל תהליך התארגנות וגיוס כוח אדם ייעודי לאיוש המוקד. תחילת פעילות קו הסיוע נקבעה ל־1.9.
עמותת נט"ל, המתמחה בהענקת סיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע מלחמה וטרור, מפעילה קו כזה כבר 22 שנים. קו הסיוע מבצע התערבות מיידית באמצעות שיחה טלפונית בה נערך אבחון וסיוע ראשוני ובמידת הצורך מעניק ליווי מתמשך.