מצרים חתמה על הסכם סודיות עם בעליה היפנים של אוניית המסע שחסמה את תעלת סואץ בחודש מרץ האחרון. זאת, כחלק מההחלטה הסופית על הסכם הפיצויים בפרשה, כך אמר אמש (ד') ראש רשות תעלת סואץ. בקהיר ביקשו פיצויים בסך מאות מיליוני דולרים מהחברה היפנית, "שואי קיזן קיישה", בגין הכנסות שאבדו, עלויות חילוץ האונייה ותיקון הנזק לתעלה.
בסוף החודש שעבר קיצצה מצרים את תביעת הנזיקין הראשונית שהגישה מ־900 מיליון דולר ל־550 מיליון דולר, אך הסכום הסופי היה נתון למשא ומתן קשה בין הצדדים. "המסמך עליו חתמנו כלל הסכם סודיות", אמר ראש רשות תעלת סואץ, אוסמה ראבי, לערוץ הטלוויזיה DMC במצרים בנוגע לגובה הפיצויים. "הצדדים צפויים להכריז על עסקה סופית באמצע השבוע הבא".
באחת מהחברות שמבטחות את הספינה, "יו־קיי קלאב", אמרו כי כבר הושג הסכם עקרוני וכי הצדדים פועלים כעת להגיע להסכם חתום בהקדם האפשרי. אוניית המסע "אבר־גיבן", השוקלת 200 אלף טונות, נתקעה באלכסון בתעלה במהלך סופת חול ב־23 במרץ, ובכך חסמה עורק סחר חיוני למשך שישה ימים עד שצוותי הצלה הצליחו להזיז אותה.
על פי רשות התעלות, מצרים הפסידה הכנסות של 12־15 מיליון דולר לכל יום בו הנתיב היה סגור, (72־90 מיליון דולר סה"כ). התנגשות האונייה ומאמצי ההצלה האינטנסיביים שנדרשו להחזירה למים הובילו גם הם לפגיעה משמעותית בתעלה, שעליהם מבקשת מצרים לקבל פיצוי.
בחודש שעבר אישר הנשיא עבד אל־פתאח א־סיסי הרחבה של התעלה על מנת למנוע חסימות עתידיות.