כבר שנים רבות שתושבי מזרח בנימין סובלים מפקקים בכניסה לירושלים, בעוד שבמקרים רבים הם אינם צריכים להיכנס אליה, אלא להמשיך בדרכם למקום אחר. בשל המצב, החלו בשבוע שעבר עבודות סלילת כביש חדש בפרויקט שנקרא "שיקוע קלנדיה" שיאפשר תנועה ממחסום קלנדיה וציר 60 לכיוון 443 מבלי להיכנס לירושלים.

בהנחיית שרת התחבורה בממשלה הקודמת, מירי רגב, נחתם בחודש מרץ השנה הסכם לתחילת העבודות בפרוייקט ״שיקוע קלנדיה״ להקמת כביש הכניסה החדש מקלנדיה לירושלים, הקמת גשר מעל הכביש והסדרת מעבר בידוק חדש.
על פי ההבטחה, העבודות היו עתידות להתחיל כשבועיים לאחר הפסח, ולאחר עיכוב של כמה חודשים העבודות החלו בשבוע שעבר.
ישראל גנץ, ראש המועצה האזורית בנימין פרסם בחשבון הפייסבוק שלו תמונה בה נראית תחילת העבודה על הכביש החדש שעתיד לפתור את בעיית גודש התנועה באזור קלנדיה, להקל משמעותית על העומסים בכניסות לירושלים מכיוון צפון ולקצר את הדרך לנוסעים לאזור מודיעין והמרכז.
"פיתוח הכבישים הוא אחד מהנושאים האסטרטגיים ביותר לפיתוח יהודה ושומרון", אמר ראש מועצת בנימין ישראל גנץ למקור ראשון עם תחילת עבודות הסלילה. "הצורך הוא לגשר על עשרות שנים של הזנחה מצד המדינה. שיקוע קלנדיה הוא התחלה טובה בהקשר הזה ונמצא בין המטרות החשובות שלנו בחזון לפיתוח אב לתחבורה ביו"ש. הכביש יחבר את תושבי מזרח בנימין לכביש 443 ולמרכז הארץ. באזור הזה אנחנו מנסים לדחוף לסלילת כביש 45 שייצא מתחנת הדלק מעבר מכמש ישירות לאזור עופר. הליכי התכנון הראו שזה אפשרי, זו תהיה בשורה אדירה למזרח בנימין".

במעמד החתימה ציינה ח"כ רגב כי מדובר בפרויקט אסטרטגי חשוב ביותר, שישנה את הסדרי התחבורה בכל אזור בנימין ובכניסה לירושלים. "במשך שנים הפרויקט הזה כודרר בין משרדי הביטחון, האוצר והתחבורה. עם כניסתי לתפקיד, הבטחתי לטפל ולקדם את הפרויקט ואני שמחה שתוך חודשים ספורים הצלחנו גם לקיים והפרויקט יוצא עכשיו לדרך", הוסיפה השרה.
הפרויקט כולל הוספת שני מעברי גבול במחסום קלנדיה, מבנימין לכביש 443, דרך אזור התעשייה עטרות. כמו כן, הפרויקט כולל הפרדה מפלסית עם גשרים חדשים שיבטלו צמתים הגורמים לעומסי תנועה באזור. עלות הפרויקט מסתכמת ב-120 מיליון שקלים.