"תחילת הדרך שלי בפיקוד הייתה מלאה שגיאות שלשמחתי לא עלו בחיי אדם. אחרי היתקלות משמעותית בלבנון, במהלכה תפקדנו מצוין, יצאנו לדרך חדשה"
1משכורת ראשונה
המשכורת הראשונה שלי הייתה במהלך השירות כקצין בקבע. ככל שזכור לי הסכום עמד על כ־5,000 שקל. במשכורת הזאת קניתי פלאפון, והייתי בין הראשונים
בגדוד שהיה לו מכשיר כזה.
2חור בהשכלה
לצערי אני לא יודע לנגן מספיק טוב. במשך ארבע שנים ניגנתי בסקסופון, ויש לי חלום לחזור לתחביב הזה.
3משבר
תחילת הדרך בפיקוד על פלוגת החוד בגדוד 50 של הנח"ל הייתה מלאה בשגיאות, שלשמחתי לא עלו בחיי אדם. בהיתקלות משמעותית בלבנון, שבמהלכה חיסלנו שלושה מחבלים ותפקדנו מצוין, הרגשתי שהפלוגה יוצאת לדרך חדשה ושאני מתחיל להתמודד עם המשבר.
4 לא יכול בלי
אני מקפיד על שני אימוני כושר בשבוע עם מאמן אישי. אלה אימונים מאתגרים שאני עושה במשותף עם בני הצעיר. אין דבר מהנה יותר מלראות את הבן שלי משאיר לי אבק. זה מזכיר לי את ההנאה שמלווה אותי כשאני רואה את התקדמות החניכים שלנו.
* יש לי הרגל רע שאני לא מצליח להיפטר ממנו: האזנה לתוכניות פוליטיקה בשעות הבוקר. הוויכוחים הפוליטיים פחות חשובים מהעיסוק בחינוך, אבל קשה לי להפסיק עם זה.
בפנימייה הצבאית בחיפה 155 חניכים וכ־40 אנשי סגל וחיילים.
בתמונה זו מופיעים מייסד הפנימייה ארתור בירם, הרמטכ"ל יצחק רבין ותלמיד בית הספר. התמונה מספרת את סיפור הפנימייה, ומדגישה שהחיבור של צה"ל לחברה הישראלית מגולם בחיבור של נוער לצבא, דבר שרלוונטי יותר מתמיד במדינת ישראל של 2021.
את הספר הזה של ז'בוטינסקי קיבלתי מסבי ז"ל. הוא משלים בעבורי את הרעיון הציוני של סיפור תל־חי ומשלב בתוכו רעיונות של חברת מופת, משמעת צבאית והתנהגות אישית ערכית. בתקופת שירותי כמפקד גדוד גפן בבה"ד 1, גדוד השלמת קורס קציני חי"ר, הרגשתי את עוצמת היכולת להוביל אנשים צעירים לא לקרב ולא למשימה צבאית אלא לפיתוח אישי, ערכי ומנהיגותי. זוהי ליבת החינוך בעיניי. לקחת איש או אישה צעירים ולא לשכפל אותם למה שאני רוצה שיהיו, אלא לסייע להם בעיצוב דמותם, אישיותם, ערכיהם ותפיסת עולמם. לעצב את הקיים ולא לבנות משהו חדש.