מחלקת הדיגיטל של מקור ראשון היא אחת הזוכות בתחרות אתגר החדשנות של חברת גוגל לאזור המזרח התיכון, טורקיה ואפריקה. השבוע הכריזה גוגל על הזכייה בתחרות היוקרתית בהשתתפותם של כלי תקשורת מלמעלה מ־45 מדינות, שהוגשו אליה יותר מ־500 מועמדויות.
לצד מקור ראשון זכה השנה גם אתר ynet. בשנה שעברה זכו ארבעה מועמדים מישראל: ישראל היום, הארץ, ynet וחברת ההזנק AnyClip.
ביוזמת החדשנות של גוגל, שהוצגה לראשונה ב־2018, התחייבה החברה להשקיע 300 מיליון דולר במיזמי עיתונאות. הכסף מחולק בתחרות בין מועמדים שמגישים רעיונות לפיתוח מערך התקשורת הדיגיטלית מול הקהל הרחב. ההצעה הזוכה של מקור ראשון עוסקת בפיתוח שיאפשר לכתבים לעקוב אחר מידת העניין של גולשים, ולשפר את היצע התכנים באתר ואת התאמתו למנויים. נוסף על כך תאפשר המערכת למקור ראשון להתאים טוב יותר את כלי הפרסום באתר למפרסמים ולקהל הרחב.
יקי הפשטיין, מנהל תחום הדיגיטל במקור ראשון, הגיב לזכייה: "מקור ראשון גאה מאוד בזכייה בתחרות, שמצטרפת לתנופה במחלקת הדיגיטל שלנו, שממשיכה לגדול. לאחרונה השקנו את ערוץ ההסכתים המצוין שלנו ואת ערוץ 'ראשונות', העוסק בשיח נשי בישראל 2021, ואנחנו כבר עם הפנים קדימה לבנייה של עולמות תוכן נוספים שימשיכו ללוות את הקוראים הנאמנים שלנו לא רק בשבתות אלא גם באתר ובפעילות הדיגיטל במהלך השבוע".