תושבי מועצה אזורית בנימין יצאו הבוקר (ג') להפגנה ראשונה במחאה על מצב התחבורה בכניסה הצפונית של ירושלים במחסום חיזמה ופסגת זאב.
המפגינים דורשים לנקוט באופן מידי בשורת צעדים שיקלו על עומסי התנועה וישימו סוף לפקקים שנמשכים במשך רוב שעות היממה. אריאל כהנא, תושב אדם, אמר כי ״יש פעולות רבות שניתן לעשות באופן מיידי. להפסיק את הסטת התנועה ממחסום קלנדיה, להקפיד שלא יהיו בידוק בנתיב הנסיעה במחסום חיזמה ולהיכנס באופן מיידי לעבודות להרחבת צוואר הבקבוק ליד חיזמה". במחאה השתתפו תושבים מאדם, ענתות, עלי, בית אל ועוד שהודיעו כי ימשיכו במחאה עד שיינתן מענה לדרישותיהם.
בעצומה שפרסמו המוחים הם מפנים את טענותיהם לשלל הגורמים האחראים לטענתם על עומסי התנועה במקום: שרת התחבורה מרב מיכאלי, ראש המנהל האזרחי, תת אלוף פארס עטילה, ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ מפקד מחוז ש"י במשטרה ניצב עוזי לוי, ומפקד חטיבת בנימין אל"מ יהונתן שטיינברג.

המוחים דורשים פתרונות בטווח הקצר כמו הארכת הרמזור הירוק ברחוב שעולה ממחסום חיזמא, שינוי אופן הבידוק במחסום, הפסקת העברת התנועה ממחסום קלנדיה לחיזמה ועוד. בטווח הארוך דורשים המוחים כניסה מידית לפרויקט הכפלת נתיב התנועה לירושלים, קידום לראש סדר העדיפויות של מנהרת עטרות, הוצאה לפועל של התכנית לביטול כיכר חיזמה כך שהתנועה תוזרם ישירות למחסום ואף קידום התכנית הקיימת להארכת קו הרכבת הקלה עד לגבע בנימין (אדם).
כזכור, כבר לפני כחודשיים, בהנחיית שרת התחבורה בממשלה הקודמת, מירי רגב, החלו העבודות בפרוייקט ״שיקוע קלנדיה״ להקמת כביש הכניסה החדש מקלנדיה לירושלים, הקמת גשר מעל הכביש והסדרת מעבר בידוק חדש.
בשנים האחרונות חווה ישראל התעצמות תחבורתית. מחלפים נבנו, כבישים נסללו, רכבות הוקמו ונתיבים הוכפלו. אבל קצב ההתקדמות בתחום הזה ביהודה ושומרון איטי באופן משמעותי לעומת הנעשה בתוך הקו הירוק – איטי הרבה יותר מקצב הגידול של האוכלוסייה בהתיישבות.