מי שנוסע בכבישי גוש עציון יכול לראות את עבודות השיפוץ וההרחבה של הכביש, מה שעתיד להפוך את הנסיעה בהם לנוחה, מהירה ובטוחה הרבה יותר. מנהרה חדשה בכביש המנהרות נחפרה, כביש חדש נסלל והקיימים כעת בהליך הרחבה והכפלה.
אבל אם חשבתם שבקרוב נוכל לנסוע מירושלים ללב הגוש ללא הפרעות, מתברר שהדרך עוד ארוכה. בעוד קטע הכביש שבין צומת המנהרות לצומת חוסאן (לפני היציאה לבית"ר) נמצא בהליכי עבודה מתקדמים לאחר שהועברו כל התקציבים הדרושים לעבודות בו – העבודות בקטע הכביש מאותה הנקודה לכניסה ליישוב אלעזר ידחו למועד לא ידוע.
התוכניות הוגשו, ובשטח אף החלו העבודות לחישוף הקרקע, הרי עפר קטנים נערמו בשוליים לקראת הרחבה של הכביש – אבל מתברר שמשרדי התחבורה והאוצר לא ששים להעביר את הכספים הדרושים להמשך הרחבת הכביש.
בשלב זה, בשל אי העברת התקציב הדרוש, העבודות בקטע שבין חוסאן לאלעזר מוקפאות, בעוד העבודות בהמשך הכביש נמשכות. קטע הכביש שטרם הורחב יותיר בעיינה את בעיית הפקקים, לפחות עד להשלמת כל העבודות.
ממשרד האוצר נמסר בתגובה: משרד התחבורה מכין בימים אלו את התכנית האסטרטגית לדרכים. העבודה צפויה להסתיים במהלך שנת 2022 ולאחריה יתוקצבו הפרויקטים בהתאם לנהלי העבודה המקובלים.
ממשרד התחבורה נמסר: בשנים האחרונות משרד התחבורה קידם עבודת מטה מקיפה לבניית תכנית אסטרטגית למערך הכבישים הארצי בישראל. התכנית תוגש לאישור משרד התחבורה במהלך שנת 2022. לאחר אישור התכנית האסטרטגית, יקיים המשרד דיונים מול משרד האוצר לתקצוב התכנית.
במטרה שלא לעכב פרויקטים משמעותיים, תוקצב תכנון וקודם זמינותם של פרויקטים תשתיתיים מרכזיים, במקביל לקידום התכנית האסטרטגית.
ראש המועצה שלמה נאמן בתגובה לפרסום על הקפאת העבודות בכביש גוש עציון-ירושלים של משרד התחבורה: "שמענו בתדהמה על הכוונה של משרד התחבורה לא לאפשר את ההמשך המיידי של עבודות הרחבת כביש המנהרות הנמצאות בעיצומן. הכביש הוא העורק הראשי של גוש עציון והסביבה לעיר בירתנו ירושלים. התושבים שלנו סובלים מפקקים איומים כשנסיעה קצרה הופכת לעמידה ארוכה בפקקים אינסופיים, ואין כמעט יום בו לא מתרחשת לפחות תאונת דרכים אחת על המקטע הקצרצר בכביש המנהרות שמזמן הפך לאסון תחבורתי. האם שוב אנו מוצאים את עצמנו בני ערובה בידי פוליטיקאים בדרך לקבלת שירות בסיסי מהמדינה, בה אנו אזרחים שווי זכויות? אנשי גוש עציון מתקשים להאמין שאכן החלטה כזו התקבלה, אבל במידה ואכן כך, יש לחזור ממנה באופן מיידי ולעשות את ההפך: לאפשר את ההמשך הרציף של העבודות, שכבר עלו למדינה מיליונים רבים".