יותר מאלף מטיילים בחרו לבקר בחול המועד דווקא בלוד, שתושביה היהודים סובלים לאחרונה מהתנכלות של שכנים מוסלמים.
בשל מגבלות הקורונה לא נערכו אירועים המוניים כמו שמחת בית השואבה ופסטיבלים, אלא סיורים בקבוצות מצומצמות יותר אשר התקיימו בשיתוף עיריית לוד וכללו שחקני רחוב באתרי העיר העתיקה, בשכונת רמת אשכול שהייתה במוקד הפרעות במבצע שומר החומות. המבקרים למדו על ההיסטוריה של לוד דרך תנאים אשר חיו בה בעבר, מאורעות מההיסטוריה היהודית שהתרחשו בה ועל חיבור הנעשה בה עד לימים אלו.
מרכז סיור ולימוד "בשבילוד" המשיך במסורת רבת השנים של סיורים בעיר לוד במהלך חול המועד. לוד הינה מהערים העתיקות בעולם, כפי שהעידו ממצאים שהתגלו בשטחה והראו כי בלוד נשתמרה ההתיישבות לאורך התקופות השונות בהיסטוריה. מאז ימי קדם הייתה לוד צומת דרכים מרכזית בארץ ישראל. עיר מוקפת חומה מימי יהושע בן נון בתקופת התנ"ך. עיר מחוז ועורף למכבים בתקופת החשמונאים. העיר כונתה בעבר "משנה לירושלים" – מקום מושבם של תנאים מרכזיים ומנהיגים בתקופת המשנה. בהמשך שירתה העיר את בכירי האימפריות שעלו ונפלו לאורך השנים והקימו בה מבני רוח וכלכלה משגשגים ומרכזיים. אתרים רבים בעיר וסביבתה, מספרים את סיפורה על פני אלפי שנותיה בתרבויות השונות ולאורכן, אך במיוחד – סיפורו של עם ישראל שראה בלוד אבן שואבת לכל התפוצות.
בין האתרים בהם סיירו המבקרים: חאן אל-חילו, בית הבד בית הקשתות, משולש הדתות ושכונת רמת אשכול. הם התרגשו במיוחד כאשר הגיעו לבית הכנסת דוסא, שהוצת מספר פעמים בפרעות בחודש מאי האחרון, והתרשמו מסיפורו ומהשיפוץ שעבר מאז. גם סוכותיהם של התושבים ברמת אשכול היו פתוחות עבור הציבור הרחב שהוזמן לבקר גם בהן.
רועי תנעמי, מנהל מרכז סיור בשבילוד, חתם בסיפוק רב את החלק הראשון של חול המועד: "אנחנו שמחים להכיר לעם ישראל את הסיפור המיוחד של אחת הערים העתיקות בעולם. פגשנו מבקרים מכל הארץ, שגם מחזקים את התושבים. אחרי ההצלחה של סיורי הסליחות וסוכות בלוד העתיקה, יחד עם עיריית לוד, אנחנו עם הפנים קדימה להמשך של תכניות, סיורים ואירועים, להנחלת המורשת המפוארת של העיר".
חלק מהמבקרים ספרו כי החוויה הייתה עוצמתית, וכי לפני שהגיעו לסיור כלל לא הכירו את ההיסטוריה של לוד ואת הסיפורים המיוחדים והמרגשים הטמונים בין רחובותיה.
השקט שהשתרר על לוד עם תחילת חול המועד לא מובן מאליו. אירוע ירי לעבר בתי מגורים סמוך לרחוב החשמונאים ערב חג הסוכות ערער את תחושת השקט השברירי בעיר. מאוחר יותר בשכונת רמת אשכול, מספר סוכות שבנו תושבים יהודים נהרסו על ידי שכניהם.
לפני כניסת החג התעורר ויכוח הלכתי אם ניתן לשהות בסוכה ואף לישון בה בשעות הלילה. רב העיר שהם הסמוכה, הרב דוד סתיו, קבע כי אין לישון בסוכה במקום בו יש חשש, מנגד רב העיר לוד, הרב שמעון מאיר ביטון, קובע כי אין לחשוש משהיה בסוכה כולל שינה, ואחר התייעצות עם גורמי בטחון אין אף סכנה בכך. "בפרט שקיימא לן שסוכה מצילה מן המזיקין".
גם ראש העיר לוד יאיר רביבו אמיר כי אין כל חשש וכתב בפייסבוק "אני קורא לכולם להיות שותפים בשמחת החג", עוד הוא הוסיף "השנה, נוכחותן של סוכות בכל מקום בעיר חשובה במיוחד ואני דוחה כל אמירה לפיה מסוכן להיות בסוכה. כפי שעברנו ב"ה בשלום את יום כיפור כך נערכנו יחד עם גורמי הביטחון במשטרה, בשב"כ, ובשיטור העירוני לתגבור משמעותי של שיטור, משטרה ומאבטחים שיסיירו במתחמי הסוכות ויעניקו תחושת בטחון כך שגם מי שירצה לישון בסוכה יוכל לעשות זאת ללא כל חשש".
עם כניסת החג תחושות אלה התבדו ולא פגעו במאומה בשמחת החג בעיר, שאף משכה אליה למעלה מאלף מבקרים שפקדו את אתרי התיירות המצויים בה.