חברת פייסבוק מתכננת להכריז על שינוי שמה בשבוע הבא כך שישקף טוב יותר את מהותה ואת שאיפותיה לעתיד, כך דווח הבוקר (ד') בארצות הברית.
מנכ"ל החברה מארק צוקרברג מתכנן להכריז באופן רשמי על השם החדש בוועידת "קונקט" השנתית של החברה ב-28 באוקטובר, אולם יתכן שהוא יודלף או יוכרז כבר קודם לכן, כך סיפר מקור בחברה לאתר הטכנולוגיה The Verge. מטרת השינוי היא להעיד על שאיפותיה של ענקית הטכנולוגיה להיות יותר מרשת חברתית בלבד.
המיתוג מחדש ככל הנראה יותיר את הרשת החברתית הכחולה והמוכרת עם שמה הישן, אולם היא תהפוך לעוד מוצר בסדרה של מוצרים שבבעלות החברה בעלת השם החדש, כולל ואטסאפ, אינסטגרם ועוד.
מעבר לרצון להמשיך להתרחב, השינוי גם ככל הנראה נובע מרצון להתרחק מהשערוריות הציבוריות שהיכו בחברה שוב ושוב בשנים האחרונות, כאשר רק לאחרונה עובדת בכירה לשעבר מסרה עדות לקונגרס בה האשמות קשות נגד ניהול הרשת החברתית.
בפייסבוק מדברים על שינוי שם כך שיגדיר יותר טוב את הפיכתה ל"מטה-עולם" (metaverse). עוד לא לגמרי ברור מה הכוונה במונח, אולם הוא לקוח מספר מדע בדיוני המתאר עולם וריטואלי שאליו נמלטים מי שמבקשים לשכוח את העולם האמיתי והדיסטופי.
על פי הדיווח הבוקר, שמה החדש של החברה כבר נבחר אולם מעטים מאוד יודעים אותו, גם בקרב הדרג הבכיר.