נופש חברה בסיישל? בתאילנד? הפעם, חברה בינלאומית שרוצה לחגוג את הישגיה, תעשה זאת דווקא בישראל. עם החלטת הממשלה לפתוח את השמיים לתיירים, יגיעו לארץ ביום ראשון הקרוב כ-3,000 עובדי רשת "אופטיקל סנטר", מרשתות האופטיקה הגדולות בעולם.
הבאתם של אלפי העובדים להפנינג חברה ייחודי מסוגו שיימשך ארבעה ימים, הינה יוזמה אישית של לורנט לוי, בעלי החברה שהוכתרה בצרפת לחברת האופטיקה הרווחית ביותר לשנת 2020 . לוי, יהודי-צרפתי שעלה לישראל, החליט שברגע שישראל תאפשר כניסת תיירים, הוא יטיס את כלל עובדי וספקי הרשת מרחבי העולם, להכיר את מדינת ישראל ולהציגה באור חיובי, וזאת בשונה מהדרך בה היא מוצגת באמצעי התקשורת הבינלאומית. בראייתו המהלך "יתרום רבות להסברה הישראלית בעולם".
במסגרת הפקת הענק, נשכרו בין היתר 1,300 חדרים ב-11 בתי מלון בירושלים. את אלפי המתיירים, שמרביתם מעולם לא ביקרו בישראל וחלקם הגדול אינם יהודים, ילוו 70 מדריכי טיולים מקומיים אשר יציגו בפניהם את התרבות וההיסטוריה הייחודית של ישראל ובירתה ירושלים, הקדושה לשלוש דתות.
אופטיקל סנטר, שנמצאת בבעלות היזם הישראלי והוקמה ב-1991 היא כיום מותג האופטיקה והשמיעה המוביל בצרפת. הכנסות הרשת בשנת 2021 עמדו על מיליארד יורו. הרשת מעסיקה 5,500 עובדים ומונה 578 חנויות בצרפת ו-162 חנויות ברחבי אירופה ובקנדה.
"מעבר לרצון שלי לשמוח יחד עם אלפי העובדים על ההצלחה העסקית, חשוב לתרום ככל שניתן לשיפור תדמיתה של מדינת ישראל", אמר לוי. "בעיקר באירופה ולהראות כיצד בעיר ירושלים, העיר שבה היהדות, הנצרות והאסלאם משתלבות זו בזו ואנשיה יודעים לחיות זה לצד זה ומכבדים אחד את רעהו".
לוי מופיע במקום ה-20 ברשימת האנשים העשירים בישראל בשנת 2021, ואילו ב-2018 הופיע ברשימת 500 העשירים בישראל של עיתון דה מרקר שם נכתב ששווי עסקיו מוערך ב־1.28 מיליארד יורו. לוי, חוזר בתשובה שקיבל את הכשרתו כאופטומטריסט בפריז, עלה לישראל עם משפחתו בשנת 2005.