באולפנת בני עקיבא "שירת הים" לאומנויות בחלמיש החלו לאחרונה בהכנות לקראת מופע האמנות השנתי, בו מציגות התלמידות את יצירותיהן. כמדי שנה בשנים האחרונות, באולפנה ביקשו לקיים את המופע בתיאטרון ירושלים. אך כאשר ביקשה המנהלת האדמיניסטרטיבית אביה בידני לקבוע תאריך למופע, ההליך הביורוקרטי עלה על שרטון מגדרי.
"הוטלה עליי המשימה לשריין מקום למופע במגמות המחול והמוזיקה", מספרת בידני. "התקשרתי לנציגת תיאטרון ירושלים ושוחחנו על תאריכים אפשריים. היא כתבה לי במייל ש-16 בינואר יכול להתאים וביקשתי שתשריין לי אותו, והיא אישרה את התאריך".
בשיחת הטלפון הבאה החלה בידני לפרט את הדרישות הטכניות, ונציגת התיאטרון הבינה שמדובר במופע לנשים. "היא שאלה אותי מה הכוונה והסברתי את המצב: אנחנו אולפנה דתית ולכן המופעים פתוחים לנשים בלבד. היא ענתה שיש להם בעיה עם זה, שכן ההנהלה החליטה שלא לקיים אירועים בעלי אופי מגדרי. אמרתי לה שלא מדובר באירוע של התיאטרון אלא באירוע סגור ופרטי".
הנציגה הבטיחה לבדוק את הנושא. כשהיא חזרה אל בידני, היא התנצלה ואמרה שהיא התבלבלה, והתאריך שהוסכם לא פנוי. בידני ביקשה למצוא תאריך אחר אבל היומן של התיאטרון התמלא בן-לילה, ולא נמצא אף תאריך פנוי עד לחודש מאי. "היא התנצלה אלף פעמים ואמרה שהמנכ"לית שלה כעסה עליה נורא אבל אין מה לעשות, האולם תפוס. גם כשביקשתי את האולם השני של התיאטרון היא התחמקה ואמרה שהוא לא מתאים לצרכים שלנו. התעקשתי שזה דחוף לנו ונתאים את המופע לתנאים באולם, אבל אז היא טענה שגם האולם השני תפוס בכל החודשים הקרובים".
בידני שלחה את מנכ"ל האולפנה, שוקי סט, שיבדוק גם הוא האם התאריך אכן תפוס. סט התקשר למחרת וביקש לברר על שכירת אולם בתיאטרון – מבלי להזכיר את האולפנה. "הוא שאל האם יש תאריכים פנויים בתחילת השנה, והנציגה ענתה לו שבתאריך ה-16.1 האולם פנוי. היא הציעה לו את התאריך שאמור היה להיות שלנו", אמרה בידני. "שוקי שאל אם יש עוד אפשרויות ואכן היו עוד תאריכים פנויים בפברואר. ההיתלות בתירוץ טכני במקום בטענה העקרונית – שהם מסרבים לערוך מופעים לנשים בלבד – הייתה מקוממת, זה היה רע ושקוף".
בידני ניסתה להתקשר לתיאטרון שוב ולבקש שהנציגה תבדוק פעם נוספת את אפשרויות ההשכרה אבל התשובה הייתה נחרצת וברורה: אין אף תאריך פנוי בתיאטרון ירושלים.
עד כה לא נמסרה תגובה מתיאטרון ירושלים