בדיון בוועדת החינוך של הכנסת שעסק במקומו של הר הבית בתוכנית הלימודים של משרד החינוך בישראל, הסכימו חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה כי מערכת החינוך נכשלה. הם דרשו להכניס זאת כאתר חובה, ולתמרץ בתי ספר לבקר בו על ידי הטבות והקלות.
בפתח הישיבה הודתה יו"ר ועדת החינוך ח"כ שרן השכל כי מערכת החינוך אינה מזכירה את קיומו של הר הבית מבחינה לאומית ודתית, למרות היותו אחד המקומות החשובים לעם היהודי. לדבריה לא מדובר בעניין פוליטי ולכן יש לתמוך בהחדרת התודעה בקרב תלמידי ישראל.
עם זאת, טלי יניב ממשרד החינוך טענה כי "הנושא נמצא בתוכניות הלימודים השונות כפרק בחירה בהיסטוריה ו-92 אחוזים מתלמידי ישראל לומדים את הנושא של בית שני, בו הם לומדים על הר הבית אנחנו יודעים שגם בתנ"ך זה נלמד", השיבה יניב כשהציגה את התכנית הלימודית על הר הבית.
מנתוני המשטרה עולה כי בתי ספר מדירים עצמם מביקורים בהר הבית. "כמעט לא קיבלנו קריאות של בתי ספר להר הבית בשנתיים שאני נמצא פה. יכול להיות שבגלל הקורונה, אבל אין הבדל גדול בשנתיים שקדמו לה. המשטרה מאבטחת את הביקורים בהר הבית על פי שעות הביקור שיש. גם אם יגיע מאבטח מבית ספר הוא לא יכול להיכנס חמוש להר הבית".
תום ניסני, מנכ"ל "בידינו" הפועל למען הר הבית, שיזם את הדיון אמר בוועדה כי "הר הבית בציבור הישראלי הוא טרגדיה אחת גדולה של בורות וחוסר ידע. הבורות הזו היא מסוכנת ומייצרת דורות שלא מכירים את הר הבית". הוא האשים את גורמי המשרד כי הר הבית לא מופיע במערכת החינוך לא כאתר חובה ולא כאתר בחירה.
חבר הכנסת ניר אורבך (ימינה) אמר: "הכותל המערבי הוא פחות חשוב מהר הבית. הדיון חשוב מאוד. יש בורות ברורה. התשובות של משרד החינוך מעידות שיש בסיס אבל הוא חייב להתרחב". ואילו חבר הכנסת איתמר בן גביר אמר כי "ראינו שסיורים למערת המכפלה מעצימים, כשרואים את התלמידים חוזרים עם תובנות. התחושה היא שמטאטאים את נושא הר הבית מתחת לשולחן".
חברת הכנסת אורית סטרוק טענה שהיא אומנם לא עולה מסיבות הלכתיות להר הבית אך הדיון חשוב מאוד. "אנחנו בארץ ישראל והקמנו מדינה בזכות הכיסופים והתודעה של הר הבית".
משה קינלי טורפז סיפר כי עלה להר הבית פעמיים. "פעם אחת מסיבה ביטחונית, ואמרתי שלא יכול להיות שאעלה רק מהסיבה הזו, ופעם נוספת עם רבותיי מהישיבה בהר עציון. בהר הבית מומחש כישלון החינוך. יש מחלוקות דתיות וביטחוניות אמנם, אבל נכשלנו בלהפוך את הר הבית למקום שמדברים עליו". חבר הכנסת אמיר אוחנה אמר בוועדה כי אלפיים שנה העם היהודי ייחל והתפלל לשנה הבאה בירושלים, על מה הוא חשב? לא על ממילא או גבעת רם אלא על הר הבית.
בסיכום הישיבה קבעה היו"ר שרן השכל, כי הר הבית אינו נלמד כראוי במערכת החינוך וכי יש להכניס אותו כאתר חובה לביקור, עוד נדרש ממשרד החינוך להוציא הודעה למנהלי בתי ספר שהעלייה להר מאובטחת והם לא נדרשים לשלם תוספת אבטחה.
בנוסף הורתה הוועדה למשרד לביטחון פנים להמציא לה בתוך שבועיים את מספר הבקשות שהגישו מבתי ספר לתיאום הגעה להר הבית בעשר השנים האחרונות לסיום קבעה הועדה כי יש לבחון את הכנסת הר הבית ובית המקדש כמקום הקדוש לעם היהודי לבגרות בהיסטוריה.