חרף ניסיונות השרה מרב מיכאלי להדיח את שילה אדלר מתפקידו כראש מִנהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה, הודיע נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ כי המינוי נעשה כדין. כך פורסם היום (ד'). עם זאת, אדלר עדיין בתקופת ניסיון ועלולים להיות מהלכים נוספים במטרה לפטרו.
אדלר יחד עם יעקב נתניהו, ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, שמונו בתקופת השרה מירי רגב התבקשו להניח מכתב התפטרות לאור דרישת השרה מיכאלי. לטענתה, הם פועלים משיקולים לא מקצועיים. אדלר כיהן בעברו כמנכ"ל מועצת יש"ע וראש מטה השטח בליכוד בבחירות לכנסת, ונתניהו כיהן בעברו כמנכ"ל מועצת חריש וכאיש ליכוד.
נגד אדלר נטען כי אינו מחזיק בשתי דרישות סף במכרז שעבר: אין לו תואר שני הנדרש לתפקיד ולא ניהל תקציב בסכום של מעל חמישים מיליון שקלים. על אף המסמכים שהגיש אדלר, הנציב כותב כי "לא עוררו קושי על פניו, ועל כן לא היה כל מקום לדרישה או בדיקה של תוכן המסמך". יחד עם זאת, החלט הנציב כי ההשגות על המינוי דורשות התייחסות. "נכונה נציבות שירות המדינה לפנים משורת הדין לבחון את העניין".
במכתב ששיגר הרשקוביץ לבית הדין האזורי לעבודה, הוא מפרט שורה ארוכה של מקומות עבודתו בהם עבר אדלר במשך השנים וניהל להם תקציב של מיליוני שקלים. מתוכם מכיר הנציב בניסיונו של אדלר כראש מטה שטח בליכוד, מנכ"ל חברת הנדל"ן פסגות, המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, מנכ"ל מועצת יש"ע, ראש מטה השר לאזרחים ותיקים, ומנהל בכיר בעמותת אלע"ד.
"נמצא כי אדלר עומד בדרישת הסף, לפיו יש לו ניסיון של שש שנים בניהול תקציב בהיקף של חמישים מיליון שקלים ומעלה כנדרש, והוא בעל תואר שני", דברי הנציב. הוא הבהיר כי "מועמד למשרה אינו נדרש להוכיח כי הוא מנהל את התקציב באופן ישיר שלא באמצעות אחרים, ומספיק שיהיה מעורב בניהול או בגיבוש התקציב של גוף מסוים הפועל באמצעותו או תחת פיקוחו".
לבסוף מודיע הרשקוביץ כי "לא מצא לנכון להתערב בהחלטת ועדת הבוחנים מחודש מרץ לבחור בשילה אדלר כזוכה במכרז", וזאת לאחר שהוכיח כי על אדלר ניסיון ניהול בסכום של מעל חמישים מיליון שקלים וכן בבעלותו תואר שני הנדרש לתפקיד זה. עם זאת, השניים עודם בתקופת ניסיון וטרם קיבלו קביעות במשרד, כך שחרף חוות הדעת של הנציב – איום הפיטורים עדיין נמצא באוויר.