אין עוד זרוע אוויר בעולם שמתמודדת עם עוצמת אתגרים מבצעיים כמו של חיל האוויר הישראלי בשנים האחרונות. ומה שעובר על חיל האוויר מאז התאונה האווירית זו לא עוד מכה קלה בכנף, אלא טלטלה קשה שמעמידה את חוסנם של החיילים במבחן חשוב.
חיל האוויר נמצא בידיו של קצין מהמובחרים שיש במטכ"ל. אלוף עמיקם נורקין יודע שאם היה לובש מדים בצבע אחר, היום הוא היה מועמד לגיטימי להחלפתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי או לכל הפחות לכניסה לנעליו של סגנו ולהתמודדות עתידית על התפקיד. אבל באתוס הישראלי עוד צרוב כשלונו של דן חלוץ, הרמטכ"ל האחרון שבא מחיל האוויר בקול תרועה רמה עם פסטיבל יח"צ מוגזם שנגמר במפח נפש, מלחמה קשה, חשד למכירת מניות חשודה ולבסוף התפטרות מהתפקיד. נורקין אמר לא אחת שהוא חושב שהגיע העת למנות שוב רמטכ"ל לובש מדי חיל האוויר. הוא עבר מספיק תחנות בחייו כדי להתמודד על התפקיד אבל גם יודע שהסיכוי לכך קטן מאד.
ההקדמה הזו לא נועדה לשם החזרתו של נורקין למרוץ לתפקיד הגבוה ביותר, אלא להסביר כמה משמעותי תפקידו של מפקד כמו נורקין במשבר כזה. עמידתו אתמול לצד קצין הים שניצל באסון והעמדת החייל כולו לצד משפחות הטייסים היה רגע דרמטי בעיצוב חוסנו של חיל האוויר, אחרי אסון כבד. מצב הרוח בטייסות בשפל, כל עונד כנפיים ביממה האחרונה עצם עיניים וחשב שעם מזל רע יותר, זה היה יכול להיות הוא שמתרסק שם. לכן חשוב לבנות את החוסן הפנימי.
טייסים לומדים לקום אחרי טיסה. אם היינו בהוליווד, הסצנה הבאה הייתה העלאה מיידית של הטייסים לאוויר כדי לשקם את המצב, ובמובן מסוים זה גם הכיוון בחיל האוויר. לכן חשוב מאוד לנורקין להחזיר היום את המערך לשגרה מלאה, ובימים הקרובים גם את טייסת העטלף שחסרה שני טייסים ומסוק אחד.
נורקין עסוק מאז האסון באיחוי השברים, גם של המסוק עצמו – כדי להבין איך זה קרה ומה צריך לעשות כדי שזה לא יקרה. יתכן שבתקופה הקרובה תצוץ כותרת שמספרת על עלייה חדה בתאונות הטיסה ואירועי בטיחות. זו כותרת נכונה, יש כזה נתון, אבל הוא לא מדויק כי מה שעובר חיל האוויר בשנים האחרונות הוא לא עבר מעולם: כמות עצומה ובלתי נתפסת של שעות טיסה, אימונים שלא פוסקים לרגע, טיסות מבצעיות על בסיס יומי במספרים שאף מדינה בעולם לא מפעילה ביחס למערך המטוסים שלה וכן, יש גם את סיפור התיישנות כלי הטייס והשימוש הבלתי נגמר במסוקים ובמטוסים שבדרך כלל נוחתים בארץ אחרי השבחה ולא אחרי שהם יוצאים מפסי הייצור.
חיל האוויר הוא חיל חזק מאוד, יש יאמרו החזק ביותר בצה"ל, ולא בכדי הוא קיבל את הכינוי "צבא בתוך צבא". מפקד הזרוע כבר בתפקידו ארבע שנים וחצי. אלו הם החודשים האחרונים שלו בתפקיד ולמזלם של הטייסים הוא האיש שאמון על משימת הוצאתם משבר וחזרתם לאוויר והוא ידאג לעשות את זה עוד השבוע.