עם דעיכת הגל החמישי מתפרסמים הסכומים שהועברו בשנתיים האחרונות ממשרד הבריאות למשרדי פרסום, הסברה ויח"צ שונים בנושא מגיפת הקורונה. לידי מקור ראשן הגיעו נתונים שחושפים כי התקציב לשנים 2020 ו-2021 עמד על 206,591,386 מיליון שקלים, וחולק בסך הכל בין שמונה מרוויחים.
כך ללשכת הפרסום הממשלתית שולם עבור קמפיינים 134,940,000 לשנת 2020 ו-64,800,000 עד אוגוסט 2021. על ניהול של התוכן השוטף – פרסום פוסטים, סרטונים במדיות השונות, וגם ניהול של פרסום ממומן כמובן, מודעות וכדומה שכרו במשרד הבריאות את משרד דיגיטל סוסנקו ציפריס ושילמו לו עבור ניהול נכסי רשתות חברתיות 129,709 לשנת 2021 ואילו לחברת הדיגיטל והסושיאל 'וובדאן' מבית משרד הפרסום הגדול גיתם העבירו כחצי מיליון שקלים למשך שנתיים.
עם פרוץ מגפת הקורונה עמד משרד הבריאות בפני משבר חמור בכל הקשור להסברה הנדרשת מול המגזרים השונים, אודות ממדי הסכנה והצורך להישמר מפני הדבקות נרחבות בקהילה, לשמור על ההגבלות ולקרת סיום גם בצורך לעודד חיסונים, כשברקע הזעם הציבורי על ההתקהלויות וההפרות במגזר החרדי והערבי הרקיעו שחקים.
קבינט הקורונה הנחה את משרד הבריאות להידרש למאמצי הסברה רחבים במגזר ובאגף ההסברה של המשרד הוחלט על הקמת מטה הסברה ייעודי למגזרים. בשביל כך נשכרו יועצים שמבינים בשפה הפנימית ומעורים בחיי המגזר בכדי להתאים בשבילו את המסרים.
עבור הסברה במגזר החרדי הוצב מנהל המשברים חיים גריידינגר בשכר של 1,225,575 מליון שקלים. בעזרת למעלה מארבעה מיליון שקלים הוא הקים בתוך ימים ספורים את מטה ההסברה שמנה בעלי תפקידים רבים והנפיק חומרי הסברה מגוונים למגזר החרדי סביב השעון. אחריו נכנסו משרד בלומנטל חדד בעלות של כשני מיליון וחצי שקלים. השלושה הפיצו במדיות מסורתיות במגזר החרדי כרוזים רכובים במכוניות, נתלו "פשקווילים" לצד סרטונים ויראליים שהועברו בווטסאפ, וכן חומרי הסברה לילדים לנוער ויצירות קומיקס.
בשונה מהמגזר החרדי, עבור הסברה לחברה הערבית חולקו האיזורים, כך שמשרד מזאווי קיבל מליון וחצי עבור פעילות בצפון ובמשולש, בעוד הפרסומאי איימן סמארה קיבל 710,779 אלף שקלים. גם תקציב לחברה הבדואית לא נחסך, אך בסכומים נמוכים בהרבה, כ-600 אלף שקלים הושקעו במגזר ורק לשנת 2021 שהועברו לחברת המדיה 'ליינס קומיוניקשן'.