כלל שרי מפלגת העבודה ומרצ הצביעו נגד "עסקת החבילה" – המתווה שנקבע בין משרד האוצר למעסיקים בעניין שכר מינימום, אך הוא אושר בכל זאת. השרה מירב מיכאלי דרשה לבצע שינויים ותיקונים, כך שתמנע פגיעה בעובדות ובעובדי שכר המינימום.
לפי התכנית של השרה אורנה ברביאי, סכום המינימום יעלה ב-600 שקל בלבד בתוך שש שנים. הפעימות יערכו כך: אפריל 2022 – 5,400 שקלים, אפריל 2023 – 5,500 שקלים, אפריל 2024 – 5,700 שקלים, אפריל 2025 – 5,800 שקלים ובפעימה האחרונה בדצמבר 2025 – 6,000 שקלים. העלאות אלו עומדות לצד הוספת ימי חופשה על פי מספר שנות ותק ותיקון חוק שעות עבודה ומנוחה.
במהלך הדיון הזהיר שר האוצר ליברמן כי אם העסקה תשתנה בכנסת "נמשוך אותה". זה מצטרף לסעיף שהוסיפו, גלל ביקורת בכנסת מצד מפלגת העבודה, שאומר – "אם הכנסת תשנה משהו קטן, החוק יימשך על ידי הממשלה מיידית". לדברי הח"כים מדובר בדריסה של הכנסת ולא יאפשרו להיות חותמת גומי.
לטענתם, העלאת שכר המינימום שנמצאת כרגע בעסקת החבילה היא שחיקה בפועל של השכר ולא העלאה שלו. מיכאלי הוסיפה בדיון כי צריך לשפר את ההצעה. "הממשלה הזאת לא יכולה להרשות לעצמה פגיעה בשכר המינימום של עובדות ועובדים רבים כל כך ובאוכלוסיות החלשות, כפי שמובא בעסקת החבילה הנוכחית. לכן, אנחנו במפלגת העבודה נמשיך לפעול כדי ששכר המינימום לא יפגע, ואני בטוחה שגם תמצא הדרך להעלות אותו". השרה תמר זנדברג הצטרפה לדבריה ואמרה "בשכר המינימום כל שקל זה שקל שיוצא לצריכה, ולכן תורם להמשך הצמיחה. לגבי הסעיף שנוגע לכנסת, אין לו מקום. הכנסת היא לא חותמת גומי".
מתוך דבריו של גדעון סער בדיון הכלכלי בממשלה: "ראינו את הנתונים על העלייה המשמעותית בהכנסות המדינה. הצעד הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות זה להוריד מיסים, וזה הדלק להמשך הצמיחה ולעליה בתוצר".
לגבי עליית מחירי הדלק הציע סער. "אני חוזר על המלצתי להוריד את המיסוי על הדלק. המיסוי על הדלק בישראל גבוה משמעותית מהמיסים בעולם. המדינה צריכה לתת כתף למאבק ביוקר המחיה וזה צעד מצוין שיקל על המוני אזרחים בישראל. אפשר גם לחשוב על הורדת מע"מ, אפילו דיפרנציאלית".