המל"ג אישר והחליט: האוניברסיטה הפתוחה תפתח לראשונה תכנית דוקטורט בחינוך: טכנולוגיות במערכות למידה – מהתחומים החדשניים והמשמעותיים בישראל. לאור אתגרי הלמידה מרחוק בשנתיים האחרונות שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון בישרה הערב (ג') לפרופ' מימי איזנשטדט נשיאת האוניברסיטה הפתוחה על החלטת המועצה להשכלה גבוהה.
אישור זה ניתן לאוניברסיטה הפתוחה הודות למעמדה הבולט בתחום ולהישגים הרבים של החוקרות והחוקרים שלה. הבקשה הוגשה למל"ג ביוני 2021 ולאחרונה נבחנה תכנית הלימודים ע"י ועדת מומחים בינלאומית שהמליצה למל"ג על פתיחתה. המוסד משתמש הלכה למעשה בקו חדשני בתחום טכנולוגיות למידה מזה עשורים ופיתח מאגרי מידע רחבים המכילים מגוון אסטרטגיות למידה ושיטות הוראה אפקטיביות, עוד טרם תקופת הקורונה. תכנית הדוקטורט שאושרה הערב היא חלק מתוכנית אסטרטגית שמובילים בו, במטרה להיות מוקד הידע הלאומי לתחום הלמידה מרחוק.
המוסד מוביל מוסדות אחרים באימוץ טכנולוגיות דיגיטליות ומבצעת מחקר פנימי של שיטות הוראה והערכה כדי לשפר למידה מבוססת-טכנולוגיה. בשנים האחרונות התחילה ליישם גם כן מתודות של נתוני עתק (big data), המבוססות על מחקר הנערך באוניברסיטה בתחומי BI ומדעי המחשב.
תכנית הדוקטורט היא המשך טבעי לתכנית התואר השני בחינוך: טכנולוגיות למידה ומערכות למידה, שנפתחה באו"פ ב-2004 והכשירה אקדמאים מצליחים. בבסיס התכנית עומדת קבוצה רחבה ומגוונת של חברי וחברות סגל אקדמי, שלהם הישגי מחקר מרשימים וניסיון רב בהנחיית תלמידי ותלמידות מחקר, והיא תתבסס על תשתיות המחקר והפיתוח הקיימות בתחומים הרלוונטיים.