ילדי כיתה ז' בבית ספר קציר א' ברחובות קיבלו לאחרונה מטלה ייחודית: בניית דגמי סמלים נוצריים. במסגרת שיעור היסטוריה בו למדו על הולדת ישו ועל מנהגים וטקסים בנצרות, קיבלו הילדים מטלת חובה עם 5 אופציות לבחירה: הכנת דגם של ישו, דגם של הסעודה האחרונה, דגם נס הלחם, דגם הפגישה של מרים עם המלאך גבריאל ודגם של יוחנן המטביל.
"כמשימה בית ספרית נתנו לילדים לצייר דיוקן של ישו, לפסל את ישו – זו עבודת אלילים, זו עבודה זרה". כך מספרת היום (ד') למקור ראשון דיאנה, אמו של אחד הילדים בכיתה. דיאנה נסערת מאוד מהאירוע ומהשלכותיו: "הנוצרים משתחווים לתמונות האלו, סוגדים להן ומתפללים אליהן. אני יודעת בדיוק על מה זה יושב. אני גיורת, כילדה בת עשר התגיירתי. גדלתי בין הנוצרים – זו עבודה מיסיונרית".
שוחחנו עם בנה של דיאנה שקיבל את המשימה והכין אותה עם חבריו: "המורה למזרח תיכון בא ואמר שיש מטלה ושהיא תהיה כיפית. היה בזה משהו כיף שזה לא רק לימודים אבל את העובדה שיש בזה יותר מידי ישו אני לא ממש אוהב".
במסגרת המטלה התלמידים התחלקו לקבוצות וכל קבוצה בחרה אפשרות אחת שקשורה בנצרות. להורים נודע הדבר רק לאחר שהילדים הכינו את המטלה שתאריך ההגשה שלה היה היום. "זה כבר נעשה. הייתה לי בבית תמונה של ישו במרכז הבית למשך יומיים! בחיים לא הייתה לי תמונה של ישו בבית", אומרת דיאנה. "בהתחלה הוא ניסה להסתיר ממני, הוא יודע מה זה ישו ומה זה נצרות. אתם לא יכולים לעשות כזו כפייה נוראית לנסות להיכנס לתוך הנשמה של הילדים, בגלל זה אני אומרת שזה מיסיונרי. אם היו מדברים היסטוריה באמת, אז ניחא. הם לא דיברו אמת ולא דיברו היסטוריה, הם דיברו נצרות בצורה אטרקטיבית עד שהילדים אומרים 'זה היה כיף', זה פשוט מזעזע אותנו".

"זה לא אירוע ראשון, מערכת החינוך בישראל נמצאת תחת מתקפה פרוגרסיבית", אומר לנו היום אלעד צדיקוב, מנכ"ל ארגון אופק ישראל שפועל לחיזוק הזהות היהודית בחינוך בתרבות ובתקשורת. "המטרה היא לנתק את הילדים מהמורשת היהודית. גם ע"י טשטוש נושא המשפחה וטשטוש הנושא המגדרי, והציר השני הוא טשטוש הזהות היהודית. אנחנו נמצאים באירוע ששיעורי היסטוריה הפכו להיות סניף של לימודי מזרח התיכון מכניסים בהם תוכן נוצרי מובהק, האירוע הזה מסתיים שילד בחטיבה לומד לפרטי פרטים את הנצרות, ופרטים מקבילים ביהדות שלו הוא לא יידע לומר".
צדיקוב שמשמש גם כמשנה לראש העיר הרצליה, מספר על הקושי של ההורים להתמודד מול המערכת: "בכל אירוע כזה שקורה ההורים עוברים התקפה. המנהלת נכנסה לכיתה ושאלה מי מהילדים מתנגד. את מנהלת יש לך שאלה כזו תפני להורים. איזה ילד בכיתה ז' יהיה מספיק אמיץ מולך ומול חבריו להתנגד למטלת חובה?".
מספר הורים שלחו מייל להנהלת בית הספר כמחאה על העניין. דיאנה מספרת שמנהלת בית הספר נכנסה לכיתה ודרשה לדעת מי מהילדים מתנגד וביקשה "למסור להורים להירגע".
"הבן שלי יצא עם פנים חיוורות. המנהלת נכנסת לכיתה של הילדים בצורה מאיימת ודרשה לדעת מי מהילדים מתנגדים למטלה, זה מטורף. היא פשוט סימנה אותם והם יצאו מבוהלים ומזועזעים. להעביר אלינו מסר דרך הילדים?", היא תוהה.
דיאנה מספרת עוד שבכיתה של הבן שלה אין שיעורי תנ"ך אבל איסלאם ונצרות כן, ולא רק בפן ההיסטורי: "כל מחצית א' הם למדו על איסלאם, כל מחצית ב' הם למדו על נצרות ואין להם בכלל שיעורי תנ"ך משום שרצו לתגבר אנגלית ומתמטיקה. וזה לא באמת נכון כי אין להם את התגבורים האלה. מציגים את התנ"ך כיצירה ספרותית. אין לימודי תנ"ך אפילו כרשות, ויש להם לימודי חובה על איסלאם וישו והוא נבחן על זה הוא מקבל על זה תעודה. מה השלב הבא? לצייר את מוחמד, דגל אש"ף?".
מטעם מנהלת בית הספר נמסר בתגובה כי "מדובר בכיתת דיפלומטים צעירים, שבמסגרתה נחשפים התלמידים לעמים שונים, לתרבויות שונות, לדתות שונות ולתפיסות עולם שונות. מדובר בלמידה מעמיקה מתוך כבוד לאחר, ולא מתוך רצון לקדם תפיסה זו או אחרת, או חלילה, לכפות דעה זו או אחרת. העבודה היא חלק מסיכום תהליך הלמידה המעמיק של התלמידים. אשר ללימודי התנ"ך בבית הספר: המקצוע נלמד כך שכל שעות הלימוד בתנ"ך ניתנות בכיתה ח' ו-ט'".