תושבי שבות רחל בבנימין קמו לבוקר קשה. בתאונה שאירעה אמש (ד') בכביש 60 ליד צומת מעלה לבונה, נהרג הילד מתן צינמן בן ה-6. מתן היה אמור לעלות לכתה א' בעוד חודש.
חקירה ראשונית העלתה כי רכב פלסטיני חצה לנתיב הנגדי והתנגש חזיתית ברכב בו נסע צינמן עם אמו ושלושת אחיו, כל הנוסעים הועברו לבית חולים במצב בינוני ומתן במצב אנוש ומאוחר יותר נקבע מותו. נהג הרכב הפלסטיני נפצע גם הוא והועבר לבית חולים בשטחי הרשות.
אם המשפחה רבקה צינמן שנהגה ברכב עם ילדיה ספרה מבית החולים: "נסענו בכביש 60 בדרך למפגש משפחתי באריאל. לפתע דהר מולי רכב פלסטיני בצבע לבן שהגיח מהנתיב ממול. האטתי את הנסיעה אך הרכב הפלסטיני האיץ. הבנתי שהוא הולך להיכנס בי חזיתית ולא הצלחתי לעצור. ההתנגשות הייתה במהירות עצומה. איבדתי את מתן שלי לטרור ערבי בכביש".
כבישי יהודה ושומרון מסוכנים, זו עובדה. מותו של מתן הוא מקרה הקצה בשורת תאונות ותקריות בכבישים שמתרחשות בכל שנה במספרים גבוהים כאשר המשטרה כלל לא ערוכה אליהן, ובצירים שלא מותאמים לכמות האוכלוסיה, היהודית והערבית, הגרה באזורים אלה.
מדובר בצירים בהם יש את המספר הגבוה ביותר של תאונות דרכים ונפגעים, אך בשל מעמדו המשפטי של אזור זה, נחשבים הכבישים בו ל"ירוקים". זאת משום שלא כל התאונות בהם מדווחות למשטרת ישראל ומשרד התחבורה, אם לא כלולים בהן נוסעים ישראלים.
על פי דו"ח של מחקר המידע והמחקר של הכנסת אין במחוז ש"י כוח אדם ייעודי לאכיפת חוקי התנועה: "משטרת התנועה הארצית, אינה פועלת במחוז ש"י, ומשימת האכיפה בכבישים אלה מוטלת על יחידת התנועה של המחוז. אלא שגם יחידה זו, שכוח האדם שלה קטן בהרבה מהנדרש, אינה עוסקת באכיפת חוקי התנועה בלבד, אלא גם בשלל משימות נוספות. משימות הכוללות 100 ליוויים בשנה של יו"ר הרשות הפלסטינית, משימות סדר ציבורי, חקירות ועוד. במחוז ש"י הודיעו שאין להם שום אפשרות למסור נתונים על פריסת כוחות האכיפה כי היא "משתנה מיום ליום".
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר אמש "לצערנו, כפי שזעקנו ואנו זועקים מדי יום, גם לפערי פיתוח הכבישים בעשורים האחרונים ביהודה ושומרון יש מחיר דמים כבד. רק לפני שבועיים העלתי גם כאן קריאה על אוזלת היד בטיפול המדינה בכבישים. התרענו בחשש שעלול לבוא אסון. הלב דואב על מתן המתוק שלא יעלה לכתה א' ונלקח בדמי ימיו לבית עולמו".