ברק אפרתי, תושב מרכז הארץ, גילה השבוע כי באחד מכרטיסי האשראי שלו, שבו הוא לא משתמש בקביעות, מופיע חיוב בסכום של למעלה מ-2,000 שקלים. אפרתי, שמעולם לא היה לקוח של חברת החשמל ופרטי האשראי שלו מעולם לא הועברו אליה, לא הבין כיצד הגיע החיוב לחשבונו. כששוחח עם חברת האשראי הופתע לגלות כי בעתיד עוד צפויים לו חיובים נוספים במאות שקלים. בשיחה עם שירות הלקוחות של חברת האשראי, הבהירה לו כי מדובר בבעיה ידועה של חברת החשמל וכי הוא לא היחיד שנגבה ממנו כסף ללא ידיעתו.
האזינו: הקלטת השיחה של ברק אפרתי עם נציגת השירות של חברת כרטיסי האשראי
אפרתי, שזיהה, כאמור, כי נגבה ממנו תשלום בסך 2,344 שקלים ללא אישורו, בדק את החיובים העתידיים של כרטיס האשראי שלו וגילה כי הוא צפוי להיפרד מ-900 ומ-1,800 שקלים בחודשים הבאים. "אין לי מושג מה החיוב הזה ואין לי כל קשר לחברת חשמל… אני לא מצליח להבין מאיפה יש לכם את פרטי האשראי שלי ואיך הגעתם לחיוב?", שאל את נציגת השירות של כרטיס האשראי בשיחה שהקלטה שלה הגיעה לידי 'מקור ראשון'. היא השיבה לו: "פתחנו על העסקאות האלו 'בירור'. הם מחייבים אותך כבר שלושה פעמים ברצף. זו בעיה ידועה עם חברת החשמל. תוך שלושה ימים החשבון שלך יזוכה. זו בעיה נקודתית של חברת החשמל שיש לאחרונה, לא בגלל גניבת הכרטיס. אתה לא היחיד עם הבעיה הזאת".
לאחר שנודע לו כי מדובר בתקלה ידועה ומערכתית, הקשה אפרתי על נציגת השירות ושאל מדוע לא פנו אליו להתריע כי נגבה ממנו תשלום ללא ידיעתו ומדוע אישרו את התשלום בלי להודיע לא לפני. "אם לא הייתי שם לב לחיוב הזה, אתם לא הייתם פונים אליי, נכון?" שאל. נציגת השירות של חברת האשראי התנערה מאחריות וציינה כמה פעמים כי מדובר בטעות של חברת החשמל. "אני מבינה אותך. זו טעות מבחינתם. אני אעביר את הדברים שלך הלאה… אפתח לך עכשיו גם בירור נוסף על החיוב הנוסף ותקבל עליו זיכוי".

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "לאחרונה נודע לנו על הונאת כרטיסי אשראי בקרב מספר גופים עסקיים במשק. חברת החשמל מודעת לתופעה ונקטה פעולות לחידוד ההנחיות לצמצומה. החברה בקשר עם חברות האשראי וכן עם משטרת ישראל ומטפלת בכל פנייה ספציפית בעניין באופן מידי. גורם מחברת החשמל הסביר כי מדובר ברשת הונאה מתוחכמת שגנבה מספרי כרטיסי אשראי ומשלמת באמצעותם את חשבונות החשמל. לדבריו, במשטרה טרם הצליחו להניח ידיהם על חברי הרשת.
מטעם חברת האשראי ישראכרט סרבו להתייחס לנסיבות ולמסור פרטים נוספים על היקף הלקוחות שנפגעו. מישראכרט נמסר בתגובה כי "מבדיקת נסיבות המקרה הספציפי עולה כי הלקוח פנה לחברתנו והצהיר כי לא ביצע את העסקאות עם חברת חשמל. אנו פעלנו בהתאם לחוק כרטיסי חיוב ולהצהרתו של הלקוח והחיובים בוטלו".