תערוכת אמן שבה מתוארים המתיישבים כבריונים אלימים מוצגת בימים אלו במוזיאון "ינקו דאדא" בעין־הוד. הציורים הם פרי עבודתו של האמן לירון לופו, ונראים בהם מתנחלות אוחזות בנשק כשברקע מכונית פלסטינית שרופה, פלסטינים כקורבנות פליטוּת וחיילי צה"ל כצבא כיבוש בכפרים ערביים ביהודה ושומרון.
העבודות של לופו מוצגות במוזיאון בפרויקט שמציין 70 שנה למדינה. יצירותיו של לופו, לפי אתר המוזיאון, עוסקות ב"תכנים פוליטיים מורכבים" ומתכתבות עם יצירותיו של האמן המנוח מרסל ינקו, ממייסדי זרם הדאדא שעל שמו קרוי המוזיאון. "במלאת 70 שנה למדינה מוצג במוזיאון מקבץ תערוכות יחיד של אמנים ישראלים עכשוויים, העוסקים בנוף המקומי ומנהלים דו־שיח עכשווי וישיר עם ציורי הנוף של מרסל ינקו", נכתב באתר. "האמן לירון לופו עוסק בציוריו בנושאים ובנופים מקומיים. הוא בוחר בציור בסגנון נאיבי כדי לעסוק בתכנים פוליטיים מורכבים. ראייה אחרת זו היא לב ליבן של התערוכות".

באחד מציורי התערוכה נראים בני זוג מתנחלים מכוונים את נשקיהם כלפי זוג פלסטינים. הפלסטינית שוכבת על הרצפה, ולא ברור אם כוונת המצייר לומר שהיא נורתה בידי המתנחלים. כלבים מקיפים את הפלסטינים.
בעבר עלה שמו של לופו לכותרות לאחר שצייר את שרת המשפטים איילת שקד מביטה במראה ומאחוריה ניצבת דמותו של אדולף היטלר. המתנחלים שהוא מצייר מלווים תדיר בעורב, ויתוארו לרוב עוסקים בפעולה אלימה – החזקת נשק והכאת פלסטיני בליווי כלבי ציד.
מוזיאון ינקו דאדא מדגיש שדרכו היצירתית של מרסל ינקו הייתה מחאה והליכה נגד הזרם. עם זאת, בכל מה שקשור לקבלת תקציבים מהממסד וממשרדי הממשלה, המחאה ניכרת פחות. בארבע השנים האחרונות העביר משרד התרבות והספורט כ־888 אלף שקלים למוזיאון, וגם משרד הקליטה העביר מענק של עשרות אלפי שקלים.
יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג אומר למקור ראשון שהתערוכה היא ביטוי להלך רוח של דה־לגיטימציה נגד ציבור המתיישבים, נגד צה"ל ונגד מדינת ישראל. "בשנים האחרונות נעטף מסע הדה־לגיטימציה נגד ישראל במילה חדשה – 'אמנות', וכעת הכול מותר: ביזוי דגל ישראל, ביזוי חיילי צה"ל וכעת פגיעה בכבוד המתיישבים כקולקטיב. אם המוזיאון סבור שמותר לבזות את המתיישבים תחת הכותרת 'אמנות', שיעשה זאת מכספו ולא מכספי משלם המיסים. אנו קוראים להנהלת המוזיאון להסיר את החרפה הזאת ולהתנצל בפני ציבור המתיישבים".
מהמוזיאון נמסר בתגובה: "הפרויקט 'טווח ראייה' שהופק לרגל 70 שנה למדינה מתייחס לנושא הנוף וכולל תערוכה של מרסל ינקו ושבע תערוכות יחיד של אמנים צעירים המנהלים דיאלוג עם תפיסת הנוף של ינקו. תערוכתו של לירון לופו מציגה ציורים פיגורטיביים, נאיביים במבט ראשון, המציגים את המציאות הקשה בשטחים ומתמקדים ביחס המתנחלים לאוכלוסייה הערבית. האמנות העכשווית ואמנות תחת מטרייה דאדאיסטית היא ביקורתית, והמוזיאון מעודד חשיבה ביקורתית ופלורליזם. גם מרסל ינקו הרבה לבקר ולהביע את דעתו על המצב לצד ציורי הנוף שלו. המוזיאון מקפיד לא לצנזר ולאפשר את חופש הביטוי והיצירה. בעבר ובהווה מוצגים במוזיאון אמנים מכל קצווי הקשת הפוליטית".