קרוב לחצות אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הרחבת החוק הנורווגי. מעתה יוכלו להתפטר מהכנסת עד אחד עשר שרים מהליכוד, בינתיים רק ארבעה מהם מימשו את האפשרות, כשבחוץ מחכים עוד כמה ח"כים להתפטרות נוספים. העלות התקציבית של כל חבר כנסת נוסף שיכהן בכנסת היא 1.95 מיליון שקלים בשנה.
ההצעה עברה במהירות לאחר פאדיחה של האופוזיציה שפספסה את שעות הדיון הארוכות שיזמה על ההצעה. ח"כ אוריאל בוסו שכיהן כסגן יו"ר הכנסת סירב להעלות את ח"כ אורית פרקש הכהן לדוכן לאחר שפספסה את תורה בטענה שהלכה לשירותים. הוא המשיך ברשימת השמות של חברי האופוזיציה שלא נמצאים. כתוצאה מכך, הצליחה הקואליציה להקדים את ההצבעה במקום עשר שעות דיון על החוק. אך זה לא היה האירוע המביך היחיד, במהלך ההצבעה התברר כי מול התנגדותם של 18 ח"כים, 65 ח"כים תמכו בהצעת החוק, בהם הח"כים מהאופוזיציה גדעון סער ונעמה לזימי שהתבלבלו בהצבעה.
כאמור, מפרטי החוק עולה כי סיעות קטנות של עד 3 ח"כים יוכלו לעשות שימוש בהסדר הנורבגי, זה הגיע במידה ויהדות התורה תרצה להתפצל וכל תוכל כל אחת מהן להכניס לפחות נציג אחד בנורווגי. בנוסף, בתיקון שהכניסו הח"כים שימנע הוצאתם החוצה בתקופת בחירות נקבע כי לא ניתן יהיה להתפטר מהכנסת במסגרת ההסדר בתקופת בחירות או ממשלת מעבר.
בסיעה המונה 2-1 ח"כים, רשאי להפסיק את חברותו ח"כ אחד. סיעה המונה 3 ח"כים רשאים שניים מתוכה להפסיק חברותם, סיעה המונה 6-4 ח"כים רשאים להפסיק חברותם 3 ח"כים. סיעה המונה בין 9-7 ח"כים- רשאים להפסיק חברותם 4 ח"כים. סיעה המונה בין 17-10 ח"כים- רשאים להפסיק חברותם 5 ח"כים.
סיעה המונה 18 ח"כים לפחות, רשאים להפסיק חברותם 1/3 מחברי הסיעה. כלומר, בליכוד יוכלו להתפטר עד 11 ח"כים. אבל כאמור הבעיה במפלגה היא לא כמה להכניס לכנסת ואת מי אלא כמה מתפטרים מהכנסת ומי.
יו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן הציג את ההצעה ואמר: "חשוב לדעת שלמרות שהעיקר בהצעת החוק זה הגדלת מספר חברי הכנסת שיכולים להגיע מסיעות גדולות, הצפי, לפחות לפי הידוע לנו כיום, במהלך כהונת הממשלה והכנסת הנוכחית, בגלל המבנה וההרכב הסיעתי של הממשלה ושל הכנסת, ככל הנראה יהיו פחות חברי כנסת מחליפים במהלך הכהונה של הכנסת, למרות שכמובן יכולים לנצל את מלוא האפשרויות, ואז המספר משתנה. ההערכה שלא יהיו בכנסת הזאת יותר.
לטענת הקואליציה, "ההסדר משרת הן את עקרון הפרדת הרשויות והן את האינטרס הציבורי" כי יכהנו בכנסת מספר מספיק של חברי כנסת הפעילים בעבודה השוטפת הנעשית בוועדות הכנסת, כשבמקביל ההסדר מאפשר למספר לא מבוטל של שרים וסגני שרים להתמקד בעבודתם ברשות המבצעת בעקבות הפסקת כהונתם בכנסת.