דיון סוער בוועדת חוקה על חוק היועמ"שים של השרה איילת שקד, המבקש לשנות את שיטת מינוי היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה. על פי הצעת החוק יועמ"ש ימונה באמצעות ועדת איתור, שבה יש לשר הממונה משקל כבד יותר, במקום במכרז, אך כל נציגות השדרה המשפטית יוצאת נגד החוק. בראש המתנגדים היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שביקש לעצור את הליך החקיקה ואמר כי "מדובר בהצעת חוק גרועה".
שרת המשפטים שקד הציגה את הצעת החוק מול צעקות חברי הכנסת מהאופוזיציה. ח"כ מיכל רוזין אף הטיחה בה: "את ממנה סנגור פלילי". לדברי שקד, "השרים צריכים להיות מעורבים במינוי יועצים משפטיים למשרדי ממשלה. הרצון להדביק לשר כוונות לא טהורות או כל מינוי של שר הוא מושחת או פוליטי, או ששר ממנה לעצמו סנצ'ו פנצ'ו הוא מופרך".

עוד אמרה שקד: "אני עומדת בראש הוועדה לבחירת שופטים. מינינו עד היום כ-250 שופטים. על חלקם נלחמתי שימונו. מאז שנבחרו, אין להם מרות זולת הדין. כמו שיש מעורבות פוליטית בבחירת שופטים ואף אחד לא חושב שהם מטים משפט או לא ישרים כך גם מעורבות של שר בבחירת יועמ"ש לא תוביל לבחירה של יועצים חלשים או מושחתים. אני מצפה שימונו יועמ"שים שתופסים את התפקיד כך שמועמד צריך לפעול לפי מדיניות השר ולא של עצמו".
השרה שקד התייחסה גם ליועמ"ש שישב בשולחן הדיונים ואמרה כי את מנדלבליט בחרה ועדת איתור. "אבל הייתי בוחרת אותו גם בלי ועדת איתור. צריך לסמוך על הדרג הפוליטי. אנחנו רוצים את טובת המדינה. אנחנו לא פחות מוכשרים מהיועצים המשפטיים. המעורבות שלנו היא טובה. אני לא פוחדת לרשת משרד ששר אחר היה מעורב במינוי הגורמים שם".
מנגד, היועמ"ש מנדנבליט דחה את הצעת החוק מכל וכל בהתאם לדברים שהציגו קודם לכן בדיון השופט בדימוס אליקים רובינשטיין והפרופ' יצחק זמיר. מנדנבליט התייחס להופעתו בוועדה בניגוד להנחיית היועמ"ש שאומרת שיועץ משפטי לא יכול להופיע בוועדות הכנסת ולהתנגד להצעת חוק ממשלתית. "ההנחיה שלפיה היועמ"ש צריך לייצג עמדות שהוא לא מזדהה איתן אישית היא טובה. אבל אני פקיד שהממשלה מינתה להבטחת שלטון החוק במדינה ואני לא אמור ליישם מדיניות בתחום הזה אלא לשמור על החוק".
לדבריו, "יש כאן פגיעה בשלטון החוק במדינה ובמצב הזה אני לא רשאי להופיע בכנסת אלא חובתי. עזרתי בעבר לקדם הצעות חוק שידעתי שיפלו בבג"ץ, אנחנו עוזרים לשר לממש מדיניות במסגרת החוק. אבל יש פה גם עניין של פגיעה בתדמית היועמ"שים אחרי החוק, שייתפסו כמינוי פוליטי. אני יכול להציע הצעה אחרת", אמר בציניות, "אם רוצים להטות את הכף לטובת השר, אני מציע הפוך, שהוא יהיה כפוף רק ליועמ"ש, כמו מודל החשבים". לדבריו, "אני חושב שזו הצעה גרועה כמו שזו גרועה".
חה"כ אמיר אוחנה, שיזם הצעת חוק פרטית בנושא פנה ליועמ"ש: "אדוני פועל בניגוד להנחיית היועמ"ש. הצעת החוק אינה מתיימרת להיות טכנית ומינורית. כשאתם מדברים על פגיעה בשלטון החוק אתם מדברים על פגיעה בשלטון המשפטנים. מתי מישהו קיבל החלטה בניגוד לעמדת היועמ"ש? מי שהיום מחליט הם היועמ"שים. כשמדברים על שלטון החוק אין פה תשובת נכון לא נכון או מדע מדויק, אלא על פרשנות והשקפת עולם. הצעת החוק לא רק שאינה פוגעת בדמוקרטיה אלא מגשימה אותה. היא אומרת לא לעריצות המיעוט".
בפתח הדיון המשנה לנשיאת העליון בדימוס רובינשטיין, הזהיר: "הולכים לפוליטיזציה של התחום, שיש בה גם הלבנת פנים וזה גם לא אפקטיבי. אל תעשו את זה. לא ראיתי שהייעוץ המשפטי מטרפד את המדיניות אלא עושה מלאכתו מול השרים ותפקידו לשרת את המדיניות כדי שתמולא על פי החוק. אם אני היועץ לפי ההצעה החדשה ועוד שנתיים יתחלף השר ממפלגה אחרת, מה הרווחנו במשילות? היועמ"ש הוא סוג של שומר סף ויש כבוד לדרג הנבחר. פוליטיזציה של שירות משפטי זה לא דבר בריא וזה מדרון חלקלק. לא באנו לשמר עולם ישן אלא להסביר שהדברים עובדים וכל אחד יעשה את תפקידו".