משקפי שמש כבר מזמן הפכו לפריט משלים ללוק הכולל, ובהתאם לכך ולא כבעבר, משקפיים רוכשים בכל ימות השנה. אז מה תוכלו למצוא העונה? משקפיים מינימליסטיים, דמוי מסיכה, עדשות בהירות, מסגרות מעוטרות תכשיטים ועוד ועוד.
לדברי אלינור בור בן־צבי, סמנכ"לית שיווק לוקסאוטיקה ישראל "יש לנו למעלה מ־30 מותגי משקפיים מובילים, ואפשר לראות בהם את הביטוי לטרנדים. משקפי ראייה ושמש הם כבר מזמן לא רק אקססורי שולי בגרדרובה שלנו, משקפיים יכולים לשדרג כל לוק, ניתן להתאים אותם לסוג המראה שרוצים להשלים והם מדגישים את האישיות שלנו. היום נשים וגברים מחזיקים בכמה זוגות משקפיים ומחליפים בהתאם לסגנון הלבוש – אלגנטי, קז'ואל או ספורטיבי".
לדבריה, השנה יובילו את עולם המשקפיים 3 טרנדים עיקריים: אופטימיות, מדע וטכנולוגיה וטבע.

LIVING CREATIVITY – דגמים המשדרים תחושה של אופטימיות: הטרנד מתמקד במשקפיים המשדרים תחושת אופטימיות קוסמית וצבעוניות שמחה. קולקציית Living Creativity ממשיכה את טרנד ה'דופמין דרסינג' שעוסק באופוריה, בפלואידיות מגדרית נטולת דאגות ובחיפוש אחר סוגים של אמנות לבישה. העיצובים האסתטיים החדשים לוקחים השראה מתחומים שונים, עם עיצוב פשוט, תוך שמירה על עניין ויזואלי – בעיקר בזכות שימוש במגוון צורות, צבעים וטקסטורות בולטות. הצורות של משקפי ראייה ומשקפי שמש מתפתחות ליצירות אמנות שובבות ולבישות בהשראת העולם הדיגיטלי. זוויות מסקרנות, חדות או נוזליות, מוסיפות עניין וממד דרך עדשה סוריאליסטית.

BIOTECH NATURE – עיצובים בהשראת המדע והטכנולוגיה. הטרנד מדגיש את נושא הטבע והמדע, הטבע אינו עוסק רק באמא אדמה אלא מהווה גם השראה למהנדסים ומבנים מיקרוסקופיים המתמזגים עם טכנולוגיה דיגיטלית ליצירת תרחישים מגוונים, סיבים מורכבים ועידן הוליסטי יותר ועתידני.

PIGMENTED EARTH – הטרנד הוא הומאז' לטבע כגורם מאחד ומרפא הוא מדבר על כך שהשנים האחרונות היו בסימן של מסע חדש לעבר הרעיון, ההבנה וההכלה של הסביבה שלנו. רבים חשו את הצורך בעקבות הגלובליזציה בכלל וההגבלות והסגרים בתקופת הקורונה בפרט, לחקור את הגבולות הפיזיים ולהפוך אותם לאפשרויות.
טרנדים נוספים שתוכלו למצוא
גלוריה בבאי, טרנדולוגית ומנהלת קולקציה ברשת אופטיקנה משתפת "תחום משקפי השמש אולי נראה מצומצם, אך היצירתיות של בתי האופנה בהחלט הופכת אותו למרתק. בעבר היינו רגילים לראות בעיקר משקפי טייסים ומשקפי פלסטיק חומים או שחורים, והיום כבר רואים יותר ויותר אנשים עם משקפיים בעלות הצהרה אופנתית".

טרנד הקיימות – המון בתי אופנה משכילים להבין שניתן להיות אופנתיים ותוך כדי גם להתחשב בסביבה. לצורך כך, הם משתמשים בייצור המשקפיים בפלסטיק ממחוזר, בכותנה, ועושים שימוש חוזר בקרטון ובבדים ממוחזרים בייצור נרתיקים למשקפיים. המותג שזיהה את המגמה ועשה את זה ראשון – היה אתניה ברצלונה. מותג ספרדי, צעיר ובולט שהוקם בשנת 2010 עם חזון להיות מותג צבעוני ומקורי בתעשיית האופטיקה העולמית. המותג מייצר משקפיים מחומרים טבעיים וממוחזרים, המסגרות עשויות מכותנה ועץ ואריזות המשקפיים עשויות מחומר ממוחזר.

היום יש עוד המון מותגים שאימצו את המגמה הזו בין היתר המותג קאטליה וסבן אותם אנו מייצרים באותה שיטה בשימוש חומרי גלם ממוחזרים. אם בעבר נהגנו לגרוס משקפיים ישנים ולזרוק אותם, היום משתמשים בחומר הגרוס ומייצרים משקפיים חדשים.
טרנד התכשיטנות – משקפיים כתכשיט טרנד בולט מאוד שמתעצם בשנים האחרונות בו רואים משקפיים מאובזרים באבנים, קריסטלים ואפילו פנינים.

המגמה התחילה בשרשרת תלויה המחוברת למשקפיים. מעצבי־העל שדרגו את המגמה הזאת לתוספת של דמוי עגיל למשקפיים בצבעים ובצורות שונות. היום טרנד המשקפיים ה"מתוכשטים" אופנתי מאוד ומעשיר מאוד את הבגד. בתי האופנה הגדולים, כגון גוצ'י, ורסצ'ה ומיו מיו, כבר אימצו אותו. תמיד אמרנו שמשקפיים הם תכשיט לפנים אז עכשיו זה הוכחה לכך.

טרנד העדשות הבהירות – טרנד זה יוביל בקיץ 2023, מדובר על משקפי שמש עם עדשות בשקיפות גבוהה כפי שהיו בשנות ה-70 וה-80. העדשות נותנות מראה שנע על התפר שבין ההיפסטרי לסבנטיז והצבעים הבולטים במגמה זו העונה הם: תכלת, ורוד, צהוב וכתום.

משקפי המסכה – בשנים האחרונות ישנו טרנד בולט של משקפי המסכה. צורה זו נולדה על מנת לענות על צורך של ספורטאים- סגירה של חלל העין למניעת כניסה של אבק ומניעת סנוור והענקת יציבות על הפנים בעת פעילות ספורטיבית . מעצבי העל גילו פוטנציאל אופנתי בצורך הזה, ביניהם: ורסצ'ה, לנבן סלבדור פרגמו, קרל לגרפלד, דולצ'ה גבאנה, בלנסייגה , פרדה וברברי.

Sunglass Hut – ברשת תוכלו למצוא את הקולקציות החדשות והמעודכנות ביותר של כ-24 מותגי אופנה ומותגי על בינלאומיים מובילים כגון: Ray-Ban, Oakley, Prada, Versace, Dolce & Gabbana, Miu Miu, Vogue, Michael Kors, Polo Ralph Lauren, Armani ועוד רבים, ואשר כוללות למעלה מ- 1,500 דגמים.

בין הטרנדים הבולטים ברשת:
הדפסים ולוגואים – שימוש בהדפסים ולוגואים בולטים, שמעניקים זהות מיוחדת וייחודית לכל סגנון. מסגרות שובבות במגוון רחב וצבעוני במיוחד של מסגרות גדולות עשויות פלסטיק, אשר משקפות תחושה של אופטימיות.
השראות מעולם הספורט – מסגרות מרובעות, עיצובים עתידניים ועדשות מראה.

אוברסייז רטרו ומסגרות שטוחות – משקפי שמש שטוחים עם מסגרות גדולות הבליחו לרגע בשנות ה-20, ונראה שהם חוזרים ובגדול. שילוב של סגנון בולט עם קורטוב של פשטות, אלה הם העיצובים האידאליים. כמו לדוגמא במותגים: Armani ו-Versace.