הבעלים המיליארדר של טוויטר, אילון מאסק, שוב משמיע פעמוני אזהרה על הסכנות של בינה מלאכותית לאנושות – וטוען שלצ'אטבוט הפופולרי יש הטיה ליברלית שהוא מתכנן להתמודד עם יצירת הבינה המלאכותית שלו.
מאסק אמר למארח פוקס ניוז, טאקר קרלסון, בקטע ששודר ביום שני בערב כי הוא מתכנן ליצור אלטרנטיבה לצ'אטבוט הבינה המלאכותית הפופולרי ChatGPT שהוא מכנה "TruthGPT", שתהיה "בינה מלאכותית מחפשת אמת שתנסה להבין את הטבע של היקום".
הרעיון, אמר מאסק, הוא שבינה מלאכותית שרוצה להבין את האנושות צפויה פחות להרוס אותה. מאסק אמר גם שהוא מודאג מכך ש-ChatGPT "הופך להיות פוליטיקלי קורקט". בחלק הראשון של הריאיון בעל שני החלקים, מאסק תמך גם ברגולציה של בינה מלאכותית. הוא כינה בינה מלאכותית "מסוכנת יותר" ממכוניות או רקטות ואמר שיש לה פוטנציאל להשמיד את האנושות.

במקביל, מאסק הקים עסק חדש בשם X.AI Corp, במדינת נבאדה בארה"ב. באתר האינטרנט של מזכיר המדינה של נבאדה נכתב כי העסק הוקם ב-9 במרץ ומפרט את מאסק כמנהלו ואת יועצו הוותיק, ג'ארד ברצ'ל, כמזכיר.
מאסק הביע במשך שנים רבות דעות נחרצות לגבי בינה מלאכותית וביטל את דעותיהם של דמויות מרכזיות אחרות בשוק הטכנולוגיה, כולל של מארק צוקרברג ושל ביל גייטס, בשל מה שהוא תיאר כהבנה "מוגבלת" בתחום.
מאסק היה משקיע מוקדם ב-OpenAI – הסטארט-אפ שמאחורי ChatGPT – ושימש כיו"ר משותף עם הקמתה ב-2015 כמעבדת מחקר בינה מלאכותית ללא מטרות רווח. אבל מאסק נשאר שם רק כמה שנים, והתפטר מהדירקטוריון בתחילת 2018 בצעד שהסטארט-אפ בסן פרנסיסקו קשר לעבודה של טסלה על בניית מערכות נהיגה אוטומטיות. "כאשר טסלה ממשיכה להתמקד יותר בבינה מלאכותית, הדבר יחסל עימות עתידי פוטנציאלי עבור אילון", מסרו מ-OpenAI בפברואר 2018.

"המצאתי את השם והקונספט", אמר מאסק לקרלסון בהמשך הריאיון, וקונן על כך ש-OpenAI נמצאת כעת בקשר הדוק עם מיקרוסופט ואינה עוד חברה ללא כוונת רווח. מאסק פירט על עזיבתו ב-2019, ואמר שזה קשור גם לצורך שלו להתמקד בבעיות הנדסיות בטסלה ובכמה חילוקי דעות עם מנהלי OpenAI. "פשוט עדיף להיפרד ביחסים טובים", אמר. "טסלה התחרתה על כמה מאותם אנשים כמו OpenAI ואני לא הסכמתי עם חלק ממה שצוות OpenAI רצה לעשות", צייץ מאסק בלי לציין.
אבל היו שאלות לגבי איכות מערכות ה-AI של טסלה. רגולטורי הבטיחות בארה"ב הכריזו בחודש שעבר על חקירה של תאונה קטלנית בה היה מעורבת מכונית של טסלה החשודה בשימוש במערכת נהיגה אוטומטית כאשר נתקלה ברכב כיבוי אש חונה בקליפורניה. בדיקת התאונה הזו היא חלק מחקירה נרחבת יותר של מנהל הבטיחות בכבישים המהירים הפדרלי (NHTSA) על מקרים מרובים של מכוניות טסלה המשתמשות במערכת הטייס האוטומטי של יצרנית הרכב שהסתיימו בהתנגשות לתוך רכבי חירום שהגיעו לטפל בתאונות קודמות. NHTSA הפכה אגרסיבית יותר בחיפוש אחר בעיות בטיחות של טסלה בשנה האחרונה, והכריזה על ריקולים וחקירות מרובות.

בשנה שלאחר פרישתו של מאסק מהדירקטוריון, OpenAI עדיין הייתה רחוקה מעבודה על ChatGPT אך חשפה בפומבי את הדור הראשון של מערכת ה-GPT שלה, שעליה מושתת ChatGPT, והחלה בשינוי גדול להתאגד כעסק למטרות רווח. עודב-2020, מאסק צייץ בטוויטר ש"OpenAI צריך להיות פתוח יותר" תוך שהוא מציין כי "אין לו שליטה ורק תובנה מוגבלת מאוד" לגביו.
בזמנו מאסק היה נדיב יותר במחמאות. בימים שלאחר פרסום ה-ChatGPT ב-30 בנובמבר, מאסק צייץ למנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, שזה "טוב באופן מפחיד" והתלונן שתקשורת החדשות אינה מסקרת זאת בהרחבה כי "ChatGPT היא לא ערך של השמאל הקיצוני". אולם מאז, מאסק הדגיש שוב ושוב דוגמאות שלדבריו מראות הטיה שמאלנית או צנזורה של ChatGPT.