במועצת הנגב ובמכון ריפמן מודאגים בימים האחרונים מעמדתה של שרת התחבורה מירי רגב בסוגיית שדה התעופה הבא של ישראל. אחרי שבקדנציה הקודמת שלה כשרת תחבורה, וגם לאחר מכן, הצהירה שנמל התעופה הבינלאומי המשלים לנתב"ג יוקם בנבטים שבנגב ולא ברמת־דוד שבעמק יזרעאל, בימים האחרונים נראה ששינתה דעתה.
על פי הידיעות שפורסמו השבוע, רגב מתכוונת לתעדף הקמה של שדה תעופה ברמת־דוד על פני זה שבנבטים, שהקמתו תידחה. מדובר על מהלך משולב שבו עד שנת 2035 ישופץ ויורחב נמל התעופה רמון, ויוקמו שדות תעופה גם בעמק יזרעאל וגם בנבטים, אבל הקדימות המיידית תינתן לצפון ולא לנגב. השינוי בעמדתה של רגב נובע כנראה מעמדת אנשי משרד האוצר, שתומכים בחלופת רמת־דוד.

תושבי עמק יזרעאל וראשי הרשויות בנגב נאבקים יחד כבר כמה שנים בעד הקמת השדה בנגב. התושבים בעמק הצפוני חוששים מפגיעה בחיים האזרחיים והחקלאיים באזור, ואילו ראשי הרשויות בנגב מבינים את הפוטנציאל הכלכלי והתעסוקתי האדיר של שדה תעופה בינלאומי. ממשלת בנט־לפיד עוררה תקווה אצל אנשי הנגב, כאשר ביטלה החלטת ממשלה קודמת על הקמת השדה בעמק יזרעאל. אבל הסיפור עדיין רחוק מלהיות גמור. ערב הבחירות האחרונות הכריז נתניהו בדימונה: "אנחנו נבנה כאן שדה תעופה בינלאומי"; השאלה היא אם יעמוד בהצהרתו. ביום שני הייתה אמורה להתקיים פגישה בין רגב לראש הממשלה בנושא, אך היא נדחתה ליום ראשון הקרוב.
יוהן אטלן, מנכ"ל מועצת הנגב, הגוף שמאחד את ראשי הרשויות בנגב ופועל כבר כמה שנים לקידום שדה התעופה בנבטים, נשמע מודאג מהלך הרוח במשרד התחבורה. "לפי הבנתנו, משרד האוצר נתן לרגב אפיק מילוט מההצהרה שלה בעד השדה בנבטים. היא תצהיר שהיא בעד הקמת שני שדות תעופה, אבל בפועל יוקם שדה תעופה רק ברמת־דוד ולא בנגב, כי נמל התעופה הראשון שיוקם יהיה כנראה גם היחידי שיוקם", אמר השבוע. במועצת הנגב דורשים מרגב להישאר נאמנה להצהרותיה בעבר, ולהבהיר שמבחינתה העדיפות הראשונה למיקומו של שדה התעופה הבינלאומי היא עדיין בנגב. "כל עוד רגב לא אומרת 'נגב תחילה', אנחנו לא רגועים וחוששים ששוב ההבטחות לפיתוח הנגב לא יקוימו", אומר אטלן.
גם חגי רזניק, מנכ"ל מכון ריפמן, מיהר לשלוח השבוע מכתב לשרה רגב. במכתבו ציין שמחקר שבוצע על ידי המכון וחברת אורבינקס, והוגש לוועדת עילם שדנה בנושא, הצביע על השינוי הדרמטי שהקמת שדה תעופה בינלאומי שני בנגב תחולל באזור כולו – בהוספת עשרות אלפי משרות, בעושר מוניציפלי, בהסדרת מגורים ועוד. רזניק הזכיר לרגב את התמיכה הרחבה של ראשי הרשויות בנגב, יהודים ובדואים, בהקמת השדה בנגב כזרז לפיתוחו, וחתם את מכתבו במילים: "הקמת שדה תעופה בינלאומי בנגב היא לא פחות ממעשה בן־גוריוני שיימסר לידייך".