לאחר שבמשטרה אישרו לוועד העממי בלוד לקיים צעדה במלאת שנתיים לפרעות שחוללו ערבים נגד יהודים בעיר, תושבים באזור בו צפויה לעבור הצעדה חוששים שהיא תגרר לאירועים אלימים. "זו לא צעדת מחאה", אמר ל'מקור ראשון' תושב המקום, "זה אירוע עם פוטנציאל נפיץ להסתה ולאלימות. קוראים לזה 'יום השנה לפרעות הכבוד' כאילו זה דבר שיש להתגאות בו'".
בהודעת מארגני הצעדה נכתב כי מדובר באירוע מחאה על הזלזול בדמם של האזרחים הערבים. במודעות הקוראות לציבור הערבי להגיע – מופיעה תמונתו של מוסא חסונה, תושב לוד שנורה למוות כאשר השתתף בניסיון לפגוע ביהודים במאי 2021 במהלך המהומות. במודעה נכתב כי "מצד אחד המדינה תומכת במתנחלים שרצחו את השאהיד מוסא חסונה ומגנה עליהם מפני משפט, מצד שני היא נותנת חסות לאלימות ולפשיעה בחברה הערבית ומסייעת לפושעים להימלט מעונש".
עוד כי "לאור המציאות המרה הזו קיומנו במדינה מאויים. אנחנו עומדים בפני שלב מרכזי בהיסטוריה שלנו כאן, במיוחד בלוד, רמלה, יפו, חיפה ועכו, בהן המדינה מדלדלת את קיומינו".
"רמת אשכול עברה טראומה בפרעות", אומרת תושבת השכונה גיל גבאי, "כל העיר נמצאת בתהליך ריפוי של החזרת תחושת השכנות. הצעדה הזאת היא הסתה ברורה ועיוות של המציאות. אי אפשר להישאר אדישים מול צעדה שמהותה היא עידוד טרור. חייבים לבטל אותה. אני מפחדת שהילדים שוב יחוו את כל הפרעות מחדש. כמשפחה אנחנו לא נשאר בעיר בצעדה כזו. ככה זה התחיל פעם שעברה ומי יודע מה ההסתה והדחיפה הברורה לטרור תגרום הפעם. זו לא מחאה זו תמיכה מפחידה בשהידים".
חני לוז, תושבת העיר אמרה ל'מקור ראשון' "ראשית, מביש שמדינת ישראל מאפשרת למתפרעים להציג את האלימות הגזענית והלאומנית שלהם כאירועי 'הרמת כבוד'. אלו היו פרעות מתוכננות, ממש כמו באירופה. פרעות בהן הותקפו יהודים בשל יהדותם בלב מדינת ישראל הריבונית, עם קריאות לאומניות נגד המדינה והיהודים. הותקפו כאן תושבים שלווים בסלעים, אבנים ובקבוקי תבערה, מכוניות הוצתו על ידי ערבים והיינו רגע לפני הצתת בתים על יושביהם. שנית – רוצים לפעול נגד אלימות? בוא נתחיל בלהפסיק להציג מתפרע שנהרג תוך כדי תקיפת תושבים שלווים כ'שאהיד'".

"הצעדה ממשיכה את תאטרון האבסורד, בו אנשים שמארגנים את 'המחאה' הם אלו האחראים על הרס מרקם החיים העדין כאן בעיר לוד", אומר מנהל הגרעין התורני בעיר נעם דרייפוס. "אלה שלפני שנתיים היו שותפים ושותפים בשתיקה, לשריפת בתי כנסת רכבים ובתי תושבים בעיר. זועקים את זעקת הקוזק הנגזל, באותה טקטיקה שבה אנשי 'המחאה' מנסים להפוך את מוסא חסונה מתוקף לקרבן, את אנשי העיר שנפגעו באירועים ל'אשמים', הם משתמשים בזיכוי הקרבנות שהוכח שפעלו כדי להגן על עצמם – כדי להפוך את אוזלת היד של המשטרה ושל מערכת המשפט נגד הפורעים לסוג של אשמה".
מארגני העצרת ניסו להעביר בשבועות האחרונים מסר מרגיע לפיו לא מדובר באירוע עם קריאות לפגוע ביהודים אלא בעצרת מחאה. גם במשטרה מדגישים כי יהיו הגבלות על השטח בו תתקיים העצרת, על האופי שהיא תשא וכי לא יתאפשרו קריאות הסתה או צעידה באופן מתגרה.