בצל ימי הלחימה בדרום ושהיית לוחמי המילואים כבר כמעט שלושה שבועות בבסיסי האימונים ושטחי הכינוס – הרבנות הצבאית הוציאה שורת פסיקות הלכתיות המותאמות למצב הנוכחי. בין היתר נפסק כי חיילים שנקבע להם זמן התרעננות ואפשרות לפגוש את המשפחה יוכלו לנסוע הביתה גם במהלך השבת.
על פי המסמך שהופץ לחיילים ונחשף אצל עיתונאי התאגיד יאיר אטיגנר נכתב כי "עקב הימשכות המערכה מצד אחד, והעובדה שטרם החל תמרון קרקעי מצד שני, ישנם כוחות יבשה רבים המצויים בשטחי כינוס ובאימונים, אך טרם נכנסו ללחימה בפועל. גם כאן, הדבר מחייב תשומת לב רבה יותר להיערכות לשבת, ולמניעת חילול שבת שלא לצורך". ברבנות הבהירו כי "חיילים המצויים בשטחי הלחימה או במערכים העוסקים בהכנות אליה באופן ישיר, יעשו כל הנדרש כבחול. חובה לתעד בשבת כל דבר שייתכן ותהיה בו תועלת מבצעית ויסייע לרציפות התפקוד".
כמו כן הוסיפו "במקומות שבהם הדבר מתאפשר ללא טורח רב ומבלי לגרוע מן הכוננות, יש להקים אוהלים, לתדלק גנרטורים וכלי רכב ורק"ם ולהקים את יתר התשתיות הנחוצות מערב שבת". בהמשך פורטו אלו מלאכות ניתן לקיים בשבת, בין היתר "פעולות הנחוצות לצורך זיהוי חללים – יתבצעו בשבת. פעולות סריקה ואיסוף בעוטף עזה, או במקומות אחרים שיידרשו ח"ו – יימשכו בשבת בהתאם לצורך המבצעי. מסירת הודעה למשפחה תתבצע כרגיל וללא דיחוי. לא יתבצעו לוויות בשבת".
בין הפסיקות המפתיעות נכתב כי "מותר לרב או למרצה להצטרף לרכב הנוסע בהיתר כדי להגיע אל הכוחות בשטחי הכינוס והלחימה ולחזק את רוחם. נסיעה מיוחדת לצורך זה תותר רק במקרים חריגים ובאישור פרטני של רב היחידה – כגון כאשר קבוצת חיילים השתתפו בקרב שהיו בו נפגעים".
עוד נכתב כי "ככלל, אם יש בבסיס תנאים נאותים ללינה ולמנוחה, אין לחזור הביתה בשבת. במצבים ייחודיים, כגון כאשר מתבצעות משמרות אינטנסיביות, המחייבות התרעננות כדי לאזור כוח פיזי ונפשי להמשך העבודה; או במצבים אחרים המתירים "חזרה מהצלה" כמבואר בתורת המחנה, יש מקום להתיר נסיעה הביתה בסיום משמרת, תוך היוועצות ברב היחידה. אם המשמרת הסתיימה סמוך לצאת השבת, בכל מקרה ראוי להמתין עד לצאת השבת". בהמשך צויין כי "מותר לצאת להתרעננות או לחופשה קצרה ביום שישי, אף אם נדרש לחזור אל היחידה בשבת".