ברקע המלחמה בדרום, ישנן סיטואציות הלכתיות מיוחדות שנידונו בעיקר באופן תיאורטי ולא במישור הפרקטי. אחד מהמקרים הבולטים נוגע לתפילת העמידה ולנוסח שלה בעיתות סכנה, שבזמנים עברו הייתה מקובלת יותר אך בימינו היא הפכה לפחות שכיחה. היום (ראשון) הרב רא"ם הכהן, ראש ישיבת ההסדר בעתניאל התבקש לשאלה זו.
שאלה:
"בעת מלחמה ישנם מצבים שבהם לחייל אין כל זמן להתפלל. אך ישנם מצבים שהוא יכול למצוא מעט זמן ותשומת לב לתפילה מקוצרת (ולא לתפילה מלאה). האם מותר לו להתפלל 'הביננו'?. השאלה כפולה: האם בימינו מותר להתפלל 'הביננו'? המלחמה הנוכחית היא בזמן שאלת גשמים. האם בשל המלחמה יהיה מותר, למרות זאת, להתפלל 'הביננו'?".

תשובה:
"הלכה ולמעשה, גם בזמננו יש מקום להתפלל הביננו בשעת הדחק. על בסיס דעת רבנו מנוח וסיעת הראשונים שעמו, כיום שיש סידורים מודפסים הנימוק 'שמא יטרד' אינו קיים. לכן, במלחמה הנוכחית כדאי להדפיס נוסח הביננו לימות הגשמים, ולהתפלל מן הנדפס בעת הדחק. ונתפלל לימים שבהם נוכל להתפלל בנחת כחסידים הראשונים", פסק הרב רא"ם הכהן וציין כי "לפי האמור לעיל, בימות הגשמים כאשר צריך להתפלל תפילת הביננו, יש לעשות זאת מן הכתב. לכן נצרף כאן את נוסח הכולל שאלת גשמים:
אומר את שלוש הברכות הראשונות במלואן, עד "הא־ל הקדוש" וממשיך:
הֲבִינֵנוּ ה' אֱ־לֹהֵינוּ (במוצאי שבת: הַמַּבְדִּיל בֵּין קֹדֶשׁ לְחֹל) לָדַעַת דְּרָכֶיךָ
וּמוֹל אֶת לְבָבֵנוּ לְיִרְאָתֶךָ
וְתִסְלַח לָנוּ לִהְיוֹת גְּאוּלִים
וְרַחֲקֵנוּ מִמַּכְאוֹב
וּבָרֵךְ שְׁנָתֵנוּ בְּגִשְׁמֵי בְּרָכָה
וּנְפוּצוֹתֵינוּ מֵאַרְבַּע תְּקַבֵּץ
וְהַתּוֹעִים עַל דַּעְתְּךָ יִשָׁפֵטוּ
וְעַל הַרְשָׁעִים תָּנִיף יָדֶךָ
וְיִשְׂמְחוּ צַדִּיקִים בְּבִנְיַן עִירֶךָ
וּבְתִקּוּן הֵיכָלֶךָ
וּבִצְמִיחַת קֶרֶן לְדָוִד עַבְדֶּךָ
וּבְעֲרִיכַת נֵר לְבָן יִשַׁי מְשִׁיחֶךָ.
טֶרֶם נִקְרָא אַתָּה תַעֲנֶה.
בָּרוּךְ אַתָּה ה', שׁוֹמֵעַ תְּפִילָּה.
וממשיך מ"רצה" ואומר שלוש הברכות האחרונות במלואן.